کد خبر: ۲۴۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۲

تشکیل اتاق فکر برای  برنامه ریزی برای صنعت خودرو

 به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان باید فرصت ایجاد شده را غنیمت شمرده و ضمن بازسازی در صنعت خودرو، برنوع تولیداتشان نیز تجدیدنظر نمایند.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هرچند وقفه و تنشی که در یک سال اخیر در صنعت خودرو ایجاد گردید ناگوار بود و خسارات سنگینی را در پی داشت اما برخی مسائل و مشکلات می تواند مقدمه ای برخلق محصولات به روز و ابتکارات و خلاقیت های جدید شوند.

وی تصریح کرد : خودروسازان باید از مسائل و مشکلات ایجاد شده به عنوان فرصتی برای ورود این صنعت مهم به تولید محصولاتی با تکنولوژی برتر و طراحی محصولات جدید و تغییر نوع خودروهایی که جذابیت بیشتری برای مشتریان به دنبال داشته باشد ، استفاده نمایند.

وی افزود : به عبارت دیگر صنعت خودرو باید از فرصت ایجاد شده استفاده نماید و ضمن اینکه نسبت به بازسازی صنعت خودرو اقدام می نماید بر نوع محصولات تولیدی نیز تجدید نظر کند.

وی ضمن تاکید بر تجدید نظر بر نوع تولید خودرو در شرکتهای خودروساز گفت : متاسفانه امروز خودروهایی که آلایندگی زیادی دارند دغدغه ای را  در جامعه و خطرات جدی را متوجه خانواده ها کرده است لزا با توجه به چالش ها و خساراتی که در این راستا حاصل شده  باید رویکرد موجود تغییر کرده و تجدید نظری بر نوع تولید خودروهای داخلی صورت گیرد تا حیات دیگری بر صنعت خودرو دمیده شود .

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در صورتی که روند گذشته در صنعت خودرو ادامه یابد و استاندارد آلایندگی خودروها و نوع محصولات شرکتها ارتقاء نیابد قطعا چالشی فعلی در  جامعه ادامه خواهد داشت.

نکو افزود : صنعت خودرو می تواند در نوع تولیدات و همچنین نوع سوخت جایگزین که از آلایندگی و مصرف کمتری برخوردار بوده  اقدام وتجدید نظر کند.

وی با تاکید بر حرکت جدی خودروسازان برای تحولی جدید در صنعت خودرو گفت : درست است که مشکلاتی متوجه خودروسازان است و انصافا هم به نوعی ظلم در حق خودروسازان شده است اما در صورتی که بخواهیم از خارج ار محدوده این صنعت کسانی را به عنوان ناجی وارد صنعت خودرو کنیم و  بدست آنها گره ای از مشکلات صنعت خودرو باز کنیم امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد : قطعا خودروسازان داخلی به میزانی توانمند هستند که بتوانند با یک اتاق فکر جدیدی را تشکیل داده و برنامه ریزی های معنا دار و پر محتوایی را برای صنعت خودرو داشته باشند تا شاهد این گونه تنش ها در صنعت خودرو نباشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"