کد خبر: ۲۴۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۲

ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی علاوه بر ایجاد آلودگی ، موجب اتلاف انرژی نیز می شود

به گزارش خبرخودرو ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:آلودگی هوای تهران در وضعیت نگران کننده ای است و از دولت انتظار می رود با قرار دادن این مسئله در صدر اقداماتش، این مسئله را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهد و لایحه ای برای آن به مجلس ارائه کند.

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو افزود: برای انتقال پایتخت امکانات لازم فراهم نیست و به علاوه تهران موقعیت خوبی به عنوان پایتخت دارد.برای کنترل آلودگی هوای تهران،باید مراکز صنعتی را از تهران انتقال داد.

وی در ادمه افزود: علاوه بر واحد های صنعتی یکی از علل عمده آلودگی هوای تهران خودروهای فرسوده است.از عمده این خودروهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی است که به علت تردد روزانه و مکرر در سطح شهر آلودگی هوا را تشدید می کنند.

وی درخصوص فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: متاسفانه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی فرسوده است که علاوه بر تشدید آلودگی هوا ، باعث اتلاف انرژی نیز می شوند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان اینکه خودروهای فرسوده علاوه بر آلودگی هوا و ترافیک باعث اتلاف انرژی می شوند، افزود: با توجه به محاسباتی که در  خصوص سوخت مصرفی خودرو های فرسوده انجام شده است می توان به ماشین های سنگین اشاره کرد؛ هم اکنون هر کامیون فرسوده 70 لیتر بنزین مصرف می کند که در دنیا این میزان به 30 لیتر می رسد.این محاسبات نشان دهنده اتلاف سوخت و انرژی توسط خودروهای فرسوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"