کد خبر: ۲۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

 توانمند سازي بخش خصوصي از وظايف دولتهاست

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بر اساس سند چسم انداز بیست ساله ( تا افق سال 1404) کشور باید 501 میلیارد دلار در صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری کند که توانمند سازی بخش خصوصی به تحقق ان کمک می کند.

غلامرضا شافعی در مراسم رونمایی از موتور توربینی 4مگا واتی افزود: 60درصد این سرمایه گذاری ها تا سال 1404 که معادل 300میلیارد دلار خواهد بود ، به تهیه و تامین تجهیزات مربوط است.

وی توانمند سازی بخش خصوصی از وظایف دولتها دانست و گفت : سازمان گسترش (ایدرو) به عنوان متولی توسعه و نوسازی صنعت تاکید دارد با برنامه ریزی و حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه بخش خصوصی حداقل 50 درصد از تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و گاز را مطابق با سند چشم انداز در داخل کشور تولید کند.

مدیر عامل ایدرو با اشاره به برنامه های سازمان گسترش افزود : از صاحبان طرح و ایده های نو از طریق مشارکت و تامین منابع مالی حمایت می کنیم و بر این باوریم که با توسعه و تقویت صنایع با فناوری بالا (های تک) امکان جذب نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها در کشور فراهم می شود.

آقای صباغی معاون فناوری و صنایع پیشرفته ایدرو هم با اشاره به وظیفه دولت در پیوند دادن صنعت و دانشگاه برای تولید محصول گفت: محققان و فارغ التحصیلان کشور توانستند حاصل دانش فنی و یافته های علمی خود را به محصولی راهبردی و کاربردی تبدیل کنند که از نیازهای اصلی صنایع نفت و گاز و صنایع انرژی بر است.

وی افزود: گسترش طرح CHP را که مولد همزمان برق و حرارت از گازهای خروجی صنایع است به صورت جدی پیگیری می کنیم.

امروز با رونمایی از موتور توربو ژنراتور کلاس 4 مگاواتی در شرکتی خصوصی ایران به جمع معدود کشورهای دارنده این فناوری پیشرفته پیوست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"