کد خبر: ۲۵۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : افزایش قیمت حامل های انرژی به میزانی نیست که روند نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را به حرکت در آورد.

ارائه مشوق هایی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین

به گزارش خبر خودرو، معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : افزایش قیمت حامل های انرژی به میزانی نیست که روند نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای را به حرکت در آورد.

داوود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در صورتی که قیمت حامل های انرژی ، واقعی شود فعالان حوزه حمل و نقل ، بدون هیچ گونه مشوق های بیرونی اقدام به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای خواهند نمود.

وی تصریح کرد : در شرایطی که قیمت حامل های انرژی به قیمت واقعی خود نرسیده است سازمان راهداری ناگزیر است تا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای مشوق هایی را در نظر بگیرد.

به گفته وی  ارائه کمک های بلا عوض و اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت ، از جمله موارد  و مشوق هایی است که می تواند در شرایط کنونی در تمایل افراد جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای موثرواقع شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه  تصریح کرد : باید مشوق هایی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شود.

کشاورزیان همچنین از دولت خواست تا از محل درآمد های ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی ، اعتباری را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اختصاص دهند که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی دولت ،امیدواریم که این سهم از در آمد تحقق یابد.

وی اظهار داشت : در صورت افزایش تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه ها در مرحله دوم هدفمندسازی، وجوه بیشتری از محل هدفمندسازی یارانه ها ذخیره خواهد شد و می توان بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل را جدی تر دنبال نمود. می توان تسهیلات بیشتری را جهت دریافت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اختصاص داد.

وی گفت : عدم توجه نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای قطعا تبعاتی چون افزایش مصرف سوخت و آثار منفی زیست محیطی را به همراه داشته و در شدت تصادفات تاثیرگذار خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"