کد خبر: ۲۵۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

جلسه فوری و اضطراری شورای رقابت برای اعلام فرمول قیمت گذاری خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو ناظر شورای رقابت از تشکیل جلسه فوری شورای رقابت طی امروز و فردا خبر داد و گفت : در تلاشیم طی امروز یا فردا جلسه شورای رقابت تشکیل شود تا هر چه سریعتر در خصوص فرمول نهایی قیمت گذاری خودرو تصمیم گیری شود.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره انتقاداتی که در مناظره اخیر صنعت خودرو در خصوص تعلل شورای رقابت در اعلام دستورالعمل قیمت گذاری صورت گرفت ، گفت : برای جلوگیری از این گونه انتقادات و بمب باران های رسانه ای نسبت به شورای رقابت و ممانعت از تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار و افزایش قیمتی که مورد درخواست شرکتهای خودروساز است ، بناداریم تا جلسه فوق العاده و اضطراری شورای رقابت طی امروز یا فردا تشکیل شود.

وی تاکید کرد : هدف از تشکیل جلسه فوری شورای رقابت ، تعیین تکلیف هر چه سریعتر قیمت گذاری خودرو است.

وی افزود : لذا از هفته گذشته این موضع کلید زده شد و تا کنون علت تاخیری که در برگزاری این جلسه صورت گرفته هیچ گونه توجیه منطقی نداشته است اما به جهت اینکه این هفته نیز با مشکل تعطیلات برخورد می شود در تلاشیم طی امروز یا فردا جلسه شورای رقابت تشکیل شود.

وی گفت : با تشکیل این جلسه دستیابی به نتایج و دستورالعمل قطعی فرمول قیمت گذاری سرعت بیشتری خواهد یافت اما به نظر نمی رسد با این جلسه بررسی شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به ورود کمیسیون صنایع و معادن در خصوص قیمت خودرو گفت : کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بررسی وضعیت صنعت خودرو صلاحیت عام دارد به همین جهت ورود این کمیسیون به موضوع قیمت خودرو مشکلی به لحاظ صلاحیت قانونی ندارد.

امامی افزود : البته مجلس شورای اسلامی به واسطه قانون افزایش ارتقا مکانیسمی را تحت عنوان شورای رقابت تعریف کرد و این صلاحیت را به شورای رقابت داد که مطابق با سیاست های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی صورت گرفته است.

وی گفت : در این جریان شورای رقابت باید به وظایف خودرو عمل کند و اینکه چرا کند عمل شده و آیا این نوع عملکرد دلایلی دارد یا خیر در حال بررسی هستیم اما ما به حسب مورد به جهت اینکه ناظر مجلس در شورا رقابت هستیم به شدت در حال پی گیری هستیم که هر چه سریعتر جلسه ای را تشکیل دهند و به بحث قیمت خودرو ورود کنند تا فرمول نهایی قیمت مشخص شود تا خودروسازان سرخود به موضوع قیمت خودرو وارد نشوند.

عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد : از مواردی که مقرر گردید تا مورد بازنگری شورای رقابت قرار گیرد  بحث تاثیر کیفیت و مدل و نوع خودرو و همچنین عوامل تورم بخشی در فرمول قیمت گذاری خودرو بود .

امامی گفت : معتقدیم که شورای رقابت علاوه بر تعیین فرمول قیمت گذاری می تواند به موجب این فرمول ،اعلام قیمت نیز نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"