کد خبر: ۲۵۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

72 هزار طرح صنعتي نيمه تمام در کشور وجود دارد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: 72 هزار طرح صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد که پیشرفت فیزیکی 58 هزار طرح از این تعداد کمتر از 20 درصد است .

رضا رحمانی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود : برای تکمیل طرح های نیمه تمام به 350 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و معدنی فراوانی داریم اما بدون برنامه امکان پیشرفت و توسعه وجود ندارد ، گفت : زیربنای برنامه ، دانش است و بررسی اقلام صادراتی کشور نشان می دهد که در صادرات 10 قلم کالای اول صادراتی تقریبا اثری از دانش دیده نمی شود در حالیکه 10 قلم کالای اول صادارتی دنیا دانش محور است و 66 درصد کل صادرات انها را تشکیل می دهد.

رحمانی افزود : در سال 89 در مجموع 2730 میلیارد تومان - کمتر از یک میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه کشور هزینه شد که ناچیز است.

وی گفت : 23 درصد درامد شرکت پژو فرانسه از محل تولید خودروهای از رده خارج این کشور در ایران بود در حالی که می بینیم با وضع تحریم این شرکت زودتر از سایرین از بازار ایران خارج می شود.

رحمانی با اشاره به بازگشت شرکت پژو به بازار ایران افزود : انعقاد قرارداد با پژو باید بگونه ای باشد که منافع کشور تامین شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"