کد خبر: ۲۶۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

قیمت جدید خودروها بدون در نظر گرفتن آپشن ها محاسبه و اعلام شده است

به گزارش خبر خودرو ، قائم مقام فروش ،بازاریابی و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا گفت : با وجود اینکه در دو سال گذشته خودروسازان در حاشیه زیان قرار داشتند اما این بدین معنی نیست که دستورالعمل قیمت گذاری شورای رقابت را اعمال نکنند.

حسن عموزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، در خصوص مصوبه نهایی شورای رقابت در ارتباط با نرخ جدید خودروها ، افزود : در صورتی که  در قیمت های جدید شورای رقابت ، هزینه ها و قیمت های مورد در خواست خودروسازان لحاظ نشده باشد، مسلما خودروسازان بیش از گذشته به حاشیه زیان خواهند رفت.

وی با اشاره به تلاش خودروسازان بر رعایت قوانین و مقررات دولت و شورای رقابت در ارتباط با قیمت خودروها ، تصریح کرد : قطعا قیمت ها جدید بر اساس مصوبه نهایی شورای رقابت از سوی خودروسازان رعایت می شود اما با این وجود تلاش خواهیم کرد دستورالعمل را را مطابق با واقعيت هاي توليد   اصلاح نماییم.

وی گفت : مدت زیادی است که خودروسازان بر اساس افزایش  نرخ تورم و شرایط اقتصادی که بار زیادی را بر آنها تحمیل کرده بود خواستار افزایش قیمت خودرو بودند  و در این در خواست  افزایش قیمت ،چیزی بالاتر از آن چه که  بر خودروساز تحمیل می شود را نخواسته بودند.

وی اظهار داشت : به نظر می رسد در نرخ هایی که بر اساس دستورالعمل جدید اعلام شده ، پایه قیمت خودروها بدون در نظر گرفتن آپشن ها محاسبه شده است چرا که قیمت آپشن هایی که بر روی خودروها سوار است بسیار بالاتر از این نرخ ها است به عنوان مثال در محصول تیبا  که با موتور یورو4 تولید می شود این موتور نوعی آپشن محسوب می شود و آن چیزی که پیش از این در قیمت خودروها مطرح بوده، قیمت پایه خودروها بوده و آنچه که شورای رقابت اعلام می کند قیمت پایه خودروها بدون در نظر گرفتن آپشن است.

 قائم مقام فروش ،بازاریابی و خدمات پس از فروش سایپا با اشاره به اینکه بر اساس فرمول جدید قیمت آپشن ها جدای از قیمت خودروها از مشتریان دریافت می شود ، تاکید کرد : قطعا آپشن هایی که بر روی خودروها نصب می شود در افزایش قیمت خودروها موثر خواهد بود.

عموزاده با اشاره به اعلام نرخ جدید خودرو تیبا بر اساس فرمول جدید شورای رقابت تصریح کرد : به نظر نمی رسد قیمت شورای رقابت با آن چیزی که مطرح شده تغییری داشته باشد چرا که قیمت پایه تیبا با موتور یورو2 تقریبا 20 میلیون و 700 تا 800 هزار بوده و حدودا همان قیمتی است که شورای رقابت  اعلام کرده است.

وی افزود : خودرو تیبا با موتور یورو4، آپشنی است که فراتر از قیمت ها اعلام شده است چرا که این موتور با امکانات جدید و استاندارد آلایندگی بالاتری از موتور یورو2 است و حتما قیمت های خاص خود را دارد بنابراین قیمت آپشن ها چیزی است که شورای رقابت به این موارد نظر نمی دهد و در پایه قیمت در نظر گرفته نمی شود.

وی همچنین با توجه به برخی شروط مطرح در دستورالعمل جدید خودروها گفت : در حال حاضر نصب آپشن ها با انتخاب و اختیار مشتری است و خودروسازهیچ کدام از آپشن ها را به مشتری اجبار نمی کند  به عنوان مثال فرمان هیدرولیک بر اساس در خواست مشتری بر روی خودرو نصب و محاسبه می شود و خودروساز هیچ آپشنی را به صورت اجباری به مشتری تحمیل نمی کند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"