کد خبر: ۲۶۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳

توصیه نعمت زاده به صنعتگران و تولیدکنندگان

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ،محمدرضا نعمت زاده، در گردهمایی تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور در هتل طرقبه مشهد، اظهار کرد: طی این سال‌ها علیرغم همه مشکلات و تحریم هایی که وجود داشته صنعتگران و تولید کنندگان در برابر فشار تحریم‌ها مقاومت کرده‌اند و آنها از این به بعد هم باید مقاومت خود را نشان دهند.

وی خطاب به صنعتگران و تولید کنندگان عنوان کرد: شما در مقابل تحریم‌ها ایستاده اید و مقاومت کرده‌اید و باید همچنان در این مسیر ایستادگی و مقاومت به خرج دهید.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه صحنه بین‌المللی سالهاست که علیه نظام اسلامی قرار گرفته، افزود: با این جود کشور ما توانسته به ویژه در یک سال اخیر با تدبیر نتایج مطلوبی را به دست آورد و در برابر تحریم ها و فشارهای بین المللی بایستد.

وی اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها ساماندهی شرکت‌های اقتصادی بهتر صورت گیرد زیرا تحریم‌ها تا کنون توانسته تا حدی بر کشور تاثیر خود را بگذارد البته امیدواری و تدبیر می‌تواند راه حل مشکلات باشد.

در حوزه خودروسازی بالغ بر 15 تا 17 درصد سهام داریم

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه ما در حوزه خودروسازی بالغ بر 15 تا 17 درصد سهام داریم، اظهار کرد: 2 خودروساز فعال در کشور را مجبور کردیم تا نزدیک به 2 هزار و 100 میلیارد تومان سهام خود را به فروش برسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در دولت سابق تصویب شد که به هر یک از دو خودروساز فعال 2 هزار میلیارد تومان وام داده شود اما این امر در حالی بود که بانک‌ها نمی‌توانستند این مبالغ رابه خودروسازها پرداخت کنند به همین دلیل صنایع تولیدی به فکر تولید منابع مالی افتاد.

به گفته وی انجمن قطعه‌سازان خودرو از ابتدای امسال 20 هزار نیروی جدید جذب کرده است.

نعمت‌زاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری با اعلام اینکه قانون باید برمبنای سخنان رهبری اصلاح شود، افزود: رهبری در اصل سیاست شماره 4 فرمودند استفاده از ظرفیت هدفمندسازی یارانه‌ها برای افزایش اشتغال، تولید، و بهره‌بری و کاهش شدت انرژی و کمک به تعادل اجتماعی صورت گیرد لذا باید قانون بر مبنای سخنان ایشان اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بنده اعتقاد دارم به آسانی نمی توان مشکلات اقتصادی کشور را رفع کرد زیرا این امر هزینه بسیاری در بردارد اما دولت یازدهم تلاش کرده این موانع را برطرف کند و در حال حاضر در زمینه رفع اثرات تحریم، وام بانکی و سرمایه‌گذاری اقدامات زیادی انجام گرفته است.

به کار گرفتن ردیف بودجه‌ای برای راه‌اندازی ماشین اقتصادی کشور

وی با اعلام این خبر که سعی می‌کنیم ردیف بودجه‌ای برای راه‌اندازی ماشین اقتصادی کشور به کار بگیریم، افزود: قطع برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی مبالغ وام گرفته شده را نمی‌توانند بازگردانند و در این راستا باید از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کمک گرفت زیرا دست ما هم خالی است و نمی‌توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص صادرات فنی و مهندسی تصریح کرد: صادرات فنی و مهندسی سال 90 رونق داشت و رو به افزایش بود اما به یک‌باره قطع شد و در حال حاضر با رکود در این بخش مواجهه هستیم.

به گفته وی خراسان رضوی دارای توانمندی‌های بسیار بالایی در حوزه صادرات فنی و مهندسی است و با افغانستان و سایر کشورهای همسایه، ارتباطات تنگاتنگ و نزدیک دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: 80 هزار میلیارد ریال میزان معوقات بانکی است که تنها 15 تا 16 درصد این معوقات به بخش تولید مربوط است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"