کد خبر: ۲۷۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه از تثبیت کلی بازار سهام و سرمایه خبر داد و گفت : با وجود تثبیت بازار سرمایه در هفته گذشته اما همچنان ابهام اصلی در آینده مذاکرات هسته ای و تاثیر آن بر روابط خارجی ایران با سایر کشورها برای ورود سرمایه گذاران خارجی به صنایع بورسی خصوصا شرکت های گروه خودرویی بر بازار سهام حاکم است.

رشد شاخص سهام شرکتهای قطعه سازی در بازار بورس

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه از تثبیت کلی بازار سهام و سرمایه خبر داد و گفت : با وجود تثبیت بازار سرمایه در هفته گذشته اما همچنان ابهام اصلی در آینده مذاکرات هسته ای و تاثیر آن بر روابط خارجی ایران با سایر کشورها برای ورود سرمایه گذاران خارجی به  صنایع بورسی خصوصا شرکت های گروه خودرویی بر بازار سهام حاکم است.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : البته سرمایه گذاران پس از تثبیت سود آوری شرکتهای بورسی و رفع ابهامات هدفمندی یارانه ها و گران شدن حامل های انرژی ، تثبیت قیمت ها را پشت سر گذاشته و به این نتیجه رسیدند که می توانند با توجه به وضعیت حامل های انرژی، سودآوری شرکتها را برای سالهای آتی به میزان چشم گیری افزایش دهند.

وی مساله بعدی و موثر در بازار بورس را تحریم ها اعلام کرد و گفت : هر چند ظاهرا تحریم ها به صورت نسبی رفع شده اما اینکه در بلند مدت موجب ورود سرمایه گذار خارجی در شرکتهای گروه خودرویی شود همچنان با ابهام روبرو است.

وی تاکید کرد : در صورتی که که این ابهام از بازار سرمایه برداشته شود یقینا رشد بیش از اندازه ای در بورس خصوصا در سهام گروه خودرویی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود : ایران به عنوان کشوری که اقتصاد آن در مرحله رشد است  پتانسیل بسیار بالایی دارد برای اینکه کشورهای همجوار منطقه را به لحاظ خودرویی پوشش دهد .

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد : در صورت رفع ابهام مذاکرات هسته ای ، به آینده سهام گروه خودرویی و ورود سرمایه گذاران خارجی بسیار خوشبین هستیم.

شیخی در ادامه در خصوص تاثیر کاهش سود بانکی در وضعیت بازار سرمایه گفت : البته این مساله پروسه کوتاه مدتی نیست و تا حصول نتیجه زمان زیادی نیاز است اما این تصمیم قطعا به عنوان محرکی می تواند بازار سرمایه را به خوبی حرکت دهد بنابراین بر  تاثیر کاهش سود بانکی بر رشد بازار سرمایه بسیار امیدواریم .

وی همچنین با توجه به بسته حمایتی دولت برای خروج رکود از اقتصاد کشور ، تصریح کرد :  هرچند این بسته خروج از رکود نواقصی دارد اما بر اینکه موجب خروج رکود اقتصادی و تورم شود بسیار خوشبین هستم چرا که با خروج رکود از اقتصاد ، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ، سوق دادن نقدینگی به سمت تولید از بازارهای  دلالی و سفته بازی و رونق بخشیدن به بازار بورس و در مرحله بعد بازار صنایع صورت خواهد گرفت به طوری که در این راستا شرکت های بورسی تامین مالی خود را به جای اینکه در بانک ها انجام دهند از طریق بورس اوراق بهادار انجام خواهند داد که به لحاظ هزینه به مراتب پایین تر از سپرده های بانکی است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت کلی شاخص سهام شرکتها در بازار بورس گفت : در هفته ای که گذشت کاهش نرخ فروش در شرکتهای خودروساز موجب موجب افت 4 تا 5 درصدی شاخص سهام در این گروه گردید اما گروه قطعه سازی با توجه به طرح افزایش قیمت از سوی شرکتهای خودرویی ، سهام این شرکتها با رشد 7 تا 8 درصدی مواجه شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"