کد خبر: ۲۷۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت گفت : با اعمال مدیریت جدید و لغو برخی قوانین دست و پاگیر صنعت موتورسیکلت کشور در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 40 درصد افزایش تولید داشته است.

رشد 40 درصدی تولید در صنعت موتورسیکلت

به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت گفت : با اعمال مدیریت جدید و لغو برخی قوانین دست و پاگیر صنعت موتورسیکلت کشور در 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 40 درصد افزایش تولید داشته است.

حجازی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و اعمال مدیریت جدید در صنعت موتورسیکلت اعتمادی در واحد های تولیدی به وجود آمده که باعث ترغیب واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران به امر تولید گشته است.

وی با اشاره به این موضوع که اعتماد تولیدکنندگان به قوانین دولتی باعث رونق بیشتر واحد های تولیدی می شود اظهار داشت : با اعمال سیاست های جدید مدیریتی و رفع برخی از قوانین دست و پاگیر که هزینه زیادی را به تولیدکنندگان تحمیل می کرد و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی  نیز گشته بود، گام هایی به سوی بهبود روند تولید برداشته شده است که نتیجه آن افزایش 40 درصدی تولید و به وجود آمدن نگاه مثبت نسبت به امر تولید در سال جاری می باشد. البته باید توجه  داشت که موانع تولید به صورت کامل و 100 درصدی برطرف نگشته است اما با اعمال این سیاست ها و پیگیری آن ها شاهد حرکت رو به جلوی این صنعت خواهیم بود.

 نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت در رابطه با بحث قیمت موتورسیکلت ها بیان داشت : می توان گفت از زمان شروع دولت جدید و به صورت دقیق تراز6 ماهه دوم سال گذشته تاکنون در صنعت موتورسیکلت هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم و در خصوص افزایش قیمت 5 درصدی صورت گرفته نیز باید گفت، 2 درصد از آن مربوط به مالیات و 3 درصد باقی مانده مرتبط با بحث حقوق و دستمزد بوده است این به آن معنی است که به طور کلی در صنعت موتوسیکلت با ثبات قیمت رو به رو بوده ایم.

حجازی با مثبت ارزیابی کردن موضوع استفاده از موتورسیکلت های برقی گفت : در حال حاضر تعرفه واردات موتورسیکلت های برقی صفر است یعنی واحد های تولیدی به راحتی می توانند اقدام به واردات نمایند اما توجه به بحث فرهنگ سازی برای استفاده از این نوع موتورسیکلت بسیار اهمیت دارد و این امریک شبه انجام نخواهد شد تجربه نشان داده است که در صورت اجرای یک شبه قوانین به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و اصل موضوع از دستورکار خارج خواهد شد لازم است این است که این کار حداقل در یک بازه زمانی 5 ساله باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد : در این راستا لازم است کارهای انجام شود به طور مثال در گام نخست می توان دستورالعملی در سازمان های دولتی درنظر گرفت که طبق آن در سال 94 این سازمان ها باید 20 درصد از خرید موتورسیکلت های جدید خود را به موتورسیکلت های برقی اختصاص دهند تا در طول 5 سال با تداوم و گسترش این طرح دیگر موتورسیکلت بنزینی در شبکه دولتی وجود نداشته باشد ،در گام دوم می توان بنزین توزیعی برای این نوع خودرو را با قیمت آزاد عرضه کرد وهزینه بیمه این موتورسیکلت ها را نیز افزایش داد و در مقابل برای موتورسیکلت های برقی سیاست های تشویقی مانند بیمه رایگان ، معافیت از پلاک گذاری و عدم نیاز به گواهینامه را در نظرگرفت .

نایب رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت در ادامه گفت : دولت با اعمال سیاست های تشویقی و هزینه ای که امروز در جهت انجام این برنامه صرف می کند در آینده منافع زیادی به دست خواهد آورد که از آن جمله می توان به  کاهش 70 درصدی آمار تصادفات شهری و تلفات ناشی از آن ،به دلیل سرعت پایین این موتورسیکلت ها  همچنین کاهش میزان آلودگی هوا  و کاهش جرائم مرتبط با استفاده از موتورسیکلت های با حجم موتور بالا را اشاره کرد.

حجازی در ارتباط با چگونگی ورود موتورسیکلت های برقی به بازار کشور اظهار کرد : در حال حاضر تعدادی از شرکت ها با سرمایه شخصی اقدام به واردات این نوع خودرو نموده اند اما هنوز در بحث شماره گذاری با پلیس  توافقی حاصل نشده همچنین هنوز بحث هایی با سازمان محیط زیست در حال انجام است در خصوص خطوط تولید نیز در تعدادی از شرکت ها خط تولید در حدود 1 ماه تا 40 روز آینده فعال خواهد شد و میزان تولیدات هم به میزان استقبال و تقاضای بازار بستگی خواهد داشت.

 وی در پایان در خصوص بحث مالیات ارزش افزوده بیان داشت : در حال حاضر پرداخت مالیات ارزش افزوده به صورت 3 ماه یک بار انجام می گیرد که فشار زیادی را به واحد های تولیدی بخصوص در صنعت موتورسیکلت وارد می کند ،پیشنهاد 6 ماه شدن این بازه زمانی  به دولت داده شده است که در صورت اجرایی شدن گامی درجهت رفع مشکلات واحد های صنعتی خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"