کد خبر: ۲۷۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت : افزایش واردات خودرو مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت برای خروج از تورم و اشتغالزایی است.

افزایش واردات خودرو مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت : افزایش واردات خودرو مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت برای خروج از تورم و اشتغالزایی است.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : مسلما فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص واردات خودرو تذکر بسیار به جایی بود که امیدواریم مسئولین تامل و توجه بیشتری نسبت به این سخنان داشته و عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه باید واردات خودرو را با مکانیزم های تعرفه ای کنترل نمود ، تاکید کرد : در صورتی واردات خودرو به روال چند ماه گذشته ادامه یابد منجر به تعطیلی و توقف تولیدات داخل خواهد شد .

وی تصریح کرد : البته خودروسازان داخلی نیز با باید تنوع بخشی به محصولات تلاش نمایند تا نیاز مردم را برآورده کنند تا دیگر نیازی به واردات خودرو نباشد.

وی همچنین به درآمد دولت از محل واردات خودرو اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه دولت از محل واردات خودرو در آمدی را کسب می کند اما ضرر و زیان هایی که به جهت بیکاری و عدم اشتغال به جامعه وارد می شود بیش از سودی است که در این حوزه نصیب دولت می شود.

وی افزود : به نفع دولت است که به فکر کسب درامد از واردات نباشد زیرا این گونه درآمدها  را از طریق مالیات و عوارضی که برای خودروها وجود دارد می توان جبران کرد

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عدم تاثیر واردات بر افزایش رقابت پذیری در داخل اشاره کرد و اظهار داشت : همانطور که ایشان عنوان کردند با واردات رقابت ایجاد نمی شود و طرح این مسائل از قوام و و اصول محکمی برخوردار نیست.

نجفی منش افزود : هر گونه رقابت پذیری در صنعت خودرو با ایجاد واحدهای تولیدی بیشتر و ایجاد انگیزه در بخش های تولیدی حاصل می شود هر چند که معتقدم که بازار امروز خودوسازی ایران رقابتی است و انحصاری در این بازار وجود ندارد.

به گفته وی واردات خودرو نه تنها به کیفیت بلکه به رقابت پذیری در صنعت خودرو نیز کمکی نخواهد کرد .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"