کد خبر: ۲۷۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صنعت و معدن باید نسبت به واردات خودرو و قراردادهایی که در این راستا تنظیم می شود نظارت نمایند.

چرا باید قیمت خودروهای وارداتی بدون منطق افزایش یابد؟

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت صنعت و معدن باید نسبت به واردات خودرو و قراردادهایی که در این راستا تنظیم می شود نظارت نمایند.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اقدام برخی واردکنندگان و واگذاری تعهد شماره گذاری به مشتریان افزود :  البته متقاضیان خودروهای وارداتی نیز باید هشیار باشند و هر قراردادی را قبل از مطالعه امضاء نکنند متاسفانه این مسائل ناشی از عدم فرهنگ استفاده از مشاوران حقوقی در تنظیم قراردادها است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی تصریح کرد : در شرایطی که قیمت جهانی خودروها ،عوارض گمرکی و سایر موارد موثر بر قیمت مشخص است چرا باید قیمت خودروهای وارداتی بدون منطق افزایش یابد؟ چرا آن گونه که نسبت به قیمت خودروهای داخلی حساسیت وجود دارد این توجه و حساسیت نسبت به قیمت خودروهای وارداتی از سوی دولت وجود ندارد؟

وی افزود : متاسفانه امروز تولیدکننده برای قیمت ها تحت فشار است و شورای رقابت در این خصوص اقدام به قیمت گذاری می کند در حالی که قیمت خودرو باید بر عهده تولیدکننده باشد چرا که این تولیدکننده است که کالا را تولید می کند البته قیمت باید توسط تولیدکننده محاسبه و اعلام شود  منتهی این امر باید با نظارت شورای رقابت و فرمول های تعیین شورا صورت گیرد.

وی گفت : شاید امروز نظارت بر قیمت خودروهای داخلی ضرورت داشته باشد اما با توجه به اینکه قیمت خودروهای وارداتی مشخص است بنابراین توجه به مشکلاتی که در خصوص قیمت آنها نیز ایجاد شده لازم است تا دولت به این مساله نیز توجه نماید البته  مردم نیز باید هشیار باشند و با هر شرایط و قیمتی ، خودروها را خریداری نکنند.

نماینده شهریار در خانه ملت همچنین با توجه به افزایش واردات خودرو در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : هر چند باید  کنترل بیشتری نسبت به میزان واردات صورت گیرد اما قطعا هر گونه افزایش کیفیت و کمیت در خودروهای داخلی ، بسیاری از مشکلاتی ناشی از این موضوع را برطرف کرده و مانع از افزایش واردات خودرو به کشور خواهد شد.

گروسی افزود : خوشبختانه پلت فرم های جدیدی توسط شرکتهای داخلی در حال طراحی است که می تواند موجب تنوع در تولید و افزایش جاذبه خودروهای داخلی برای مصرف کنندگان و کاهش تمایل به خرید خودروهای وارداتی شود.

وی گفت : در صورتی که خودروهای تولیدی در داخل از کیفیت و قیمت رقابتی خوبی برخوردار باشند قطعا تقاضا خرید خودروهای وارداتی که از خدمات پس از فروش مناسبی در مقایسه با تولیدات داخلی برخوردار نیستند کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد : به نظر می رسد باید نسبت به استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ سازی شود و در این راستا در خصوص مزیت کالاهای داخلی اطلاع رسانی درستی صورت گیرد.

گروسی تاکید کرد : تا زمانی که کیفیت تولیدات داخلی افزایش نیابد و پلت فرم های جدیدی طراحی نشود این مشکلات ناشی از واردات برطرف نخواهد شد.

وی افزود: امید است این موضوع به نحو شایسته ای از سوی خودروسازان داخلی پی گیری شود و شرکت های خودرو ساز با توجه به این نکات اقدامات اجازه واردات خودرو به کشور را ندهند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"