کد خبر: ۲۷۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
خبرگزاری ایسنا: معاون کل نهاد ریاست جمهوری گفت: فرهنگ را نمی‌شود با گشت ارشاد تأمین کرد.

مرتضی بانک در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی 93 در دبیرستان دخترانه ایثار شاهد در منطقه 3 تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: باید نسبت به کسانی که ایثارگرانه هشت سال در کشور ما مبارزه و ایثار کردند ارج‌گذاری شود و باید راهشان را بشناسیم و ادامه دهنده این راه باشیم.

وی افزود: تک تک شما دانش‌آموزان نیز باید راه ایثار، مقاومت و فداکاری را برای رسیدن به هدفتان مدنظر قرار دهید و امیدواریم هیچ‌گاه از این مسیر دور نشوید و برای کشورتان آثار ارزشمندی به جای بگذارید.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با نام فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری گفت: این دولت تلاش برای ایجاد کشوری توسعه یافته همراه با رفاه و پیشرفت متناسب برای مردم عزیزمان را مورد توجه قرار داده و البته باید دانست اقتصاد ما اقتصادی است که بر پایه توانمندی تک تک دانش آموزان پایه گذاری می‌شود.

بانک گفت: این رسالت بر عهده تک تک دانش‌آموزان است که تأثیرگذار جدی در این مسیر باشند و بدانند که هدف و وظیفه‌شان را کسب تحصیل و علم و دانش قرار دهند و در این راستا وظیفه دولت هم این است که تمام امکانات را برای هموار کردن این مسیر در اختیار قرار دهد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش آنها نیز از وظایف این دولت است ضمن این‌که تحول در شیوه آموزشی کشور همواره از تأکیدات رئیس جمهور محترم بوده است.

بانک در ادامه با تأکید بر اینکه فرهنگ را نمی‌شود با زور و ون و گشت ارشاد تأمین کرد گفت: فرهنگ با اقناع، آموزش و با رفتار متناسب مسئولان و انتقال آن به همه طبقات جامعه تأمین می‌شود ضمن این‌که فرهنگ و اعتقادات اسلامی با ضرب و زور و ایجاد فضای تنگ و با دستور تأمین نخواهد شد. بلکه با ایجاد گفت‌وگو و بحث‌های دوطرفه همچنین توجه به انگیزه‌های افرادی که قرار است در این زمینه فعالیت کنند و با شناسایی شخصیت انسان‌ها و با عزت دادن به آنها تأمین می‌شود.

بانک افزود: نمی‌توان بدون توجه به افکار، نظرات و مطالبات مردم فرهنگ مناسبی ایجاد کنیم. همچنین بدون ارتباط با جهان و مدنظر قرار دادن علم و دانش جهانی و ارتباطات بین‌المللی و محصور در یک فضای محدود نمی‌توانیم رشد علمی و فعالیت فرهنگی مناسب داشته باشیم. باید فضا را به سمتی ببریم که سرشار از شادابی، شادی و انگیزه و فعالیت‌های متناسب مردم ایران باشد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری در ادامه با مورد توجه قرار دادن حضور رئیس جمهور در آمریکا برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: امروز ریاست محترم جمهور در سازمان ملل پیام مردم ما را که پیام صلح و دوستی و فرهنگ و دانش و علم و توسعه و رفاه برای جامعه خود و جامعه جهانی است به گوش جهانیان می‌رساند. همچنین ضرورت ارتباط متقابل بین همه اقوام و گروه‌ها و پیام مقابله با گروه‌های تروریستی و افکاری که به نام دین و اسلام اعتقادات اسلامی را خدشه‌دار می‌کند نیز رسانده خواهد شد.

بانک اظهار کرد: امیدواریم با توجه به مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 در موضوع هسته‌ای به سمتی حرکت شود که منافع جمهوری اسلامی ایران توسط کشورهای جهان خاصه کشورهای گروه 1+5 به رسمیت شناخته شود و البته این مذاکرات می‌تواند آینده بهتری را برای کشورمان فراهم کند و بتواند منافع ملی ما را تأمین کند که در این صورت موفق‌ترین و مثمر ثمرترین حرکت سیاسی ما خواهد بود.

در مراسم جشن بازگشایی مدارس با حضور مرتضی بانک عیسی فرهادی فرماندار تهران، سلیمانی شهردار منطقه 3 تهران و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"