کد خبر: ۲۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت : عدم سرمایه گذاری لازم عملا طرح های توسعه ای در صنعت تایر را با رکود مواجه کرده است .

روند کند معاملات در بازار لاستیک

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت : عدم سرمایه گذاری لازم عملا طرح های توسعه ای در صنعت تایر را با رکود مواجه کرده است .

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به محدودیت در سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات و جذب نوآوری و تکنولوژی در این حوزه از صنعت افزود : امروز مشکل اساسی اغلب تولیدکنندگان تایر در کشور ، عدم امکان توسعه و جذب نوآوری های جدید در این صنعت است.

وی تصریح کرد : با توجه به صرف هزینه بالا و سرمایه گذاری خوبی که در حوزه تحقیق و توسعه در کارخانجات تولید تایر دنیا صورت می گیرد طبعا باید دستاورد آن خریداری شود چرا که امکان این حجم سرمایه گذاری برای تولیدکنندگان داخلی فراهم نیست.

وی در ادامه با توجه به مشکل افزایش واردات تایر به کشور ،از نبود تعرفه حمایتی برای این صنعت گلایه کرد واظهار داشت : در حال حاضر تعرفه برخی از انواع تایرهای وارداتی حدود 10 درصد است که مسلما به جهت تفاوتی که در نرخ ارز وجود دارد قیمت تولیدات داخلی گران تر و حتی قابل رقابت با وارداتی ها نخواهد گردید.

وی افزود : متاسفانه هم اکنون بسیاری از واردکنندگان ارز دولتی دریافت می کند در حالی که تولیدکننده داخلی برای تامین مواد اولیه مورد  نیاز ناگزیر است که از ارز آزاد استفاده کند.

وی همچنین به روند تغییر قیمت لاستیک از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت : از آنجا که تولیدکنندگان تایر بدون موافقت دولت امکان هیچ گونه افزایش قیمتی را ندارند و دولت مخالفت افزایش قیمت در این بخش از صنعت است ، تاکنون افزایش قیمتی در تولیدات کارخانجات تایر صورت نگرفته است.

عضو کمیته اجرایی انجمن صنفی صنعت تایر تصریح کرد : تولید کنندگان تابع نظر دولت در تغییر و یا افزایش قیمت ها هستند اما در مقابل انتظار دارند تا دولت با تولیدکنندگان داخلی تعامل و همکاری بهتری داشته و نظارت بیشتری را بر جریان واردات تایر به کشور داشته باشد.

تنها  همچنین با توجه به روند خرید و فروش و معاملات در بازار لاستیک در کشور تصریح کرد : در حال حاضر در بازار بسیاری از کالاها کندی در معاملات را شاهدیم که این مسئله صرفا ناشی از شرایط تورمی است که در این حوزه وجود دارد و اصولا تولیدکننده در این زمینه مقصر نیست.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"