کد خبر: ۲۷۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
تسنیم: امارت اسلامی افغانستان (گروه طالبان) دقایقی پیش با انتشار اعلامیه‌ای موضع خود در برابر امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را اعلام کرد.

در بخشی از این اعلامیه آمده است: با امضای پیمان امنیتی با آمریکا ، غلام‌های آمریکا تا حد زیادی چهرۀ اصلی‌شان را برای ملت افغان آشکار کردند.

طالبان در ادامه آورده است: ما این عمل مقامات جدید ارگ را قابل شرم و افسوس می‌دانیم ، آن‌ها با انجام این عمل به دین ، ملت ، تاریخ و کشورشان جفاء ناقابل فراموشی را انجام دادند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: ما باور داریم که این گونه اسناد کاغذی ملت ما را از جهاد مقدس به هیچ وجه باز نخواهد داشت و هیچ تأثیری را بر جهاد جاری نخواهد داشت؛ ما بار دیگر موضع خویش را در مورد اشغال روشن می‌کنیم و آن اینکه موجودیت لشکر کفر و تأسیسات نظامی و اطلاعاتی آن‌ها در خاک مسلمانان با تمام اصول دینی ، ملی و انسانی مغایر و در تضاد است، به همین خاطر هیچ گاه این را قبول نخواهیم کرد که در موجودیت لشکر کفر از داعیه جهادی خویش عقب‌نشینی کنیم.

امارت اسلامی افغانستان تصریح کرده است: ما در حالی که این سند آمریکایی را به نمایندگی از ملت آزاد ، سربلند و مجاهد خویش رد می‌کنیم ، آن را فاقد هرگونه اعتبار می‌دانیم و هیچ تبعه افغانی را متعهد به پاسداری و قبول آن نمی‌دانیم ؛ ما جهاد مقدس جاری و مبارزۀ آزادی را بر علیه آن‌ها تا آن وقت جاری نگاه خواهیم داشت که کشور خویش را بطور کامل از چنگال وحشی آمریکا خارج نکنیم ، یک حاکمیت مستحکم اسلامی را اعاده نکرده باشیم و افتخار تاریخی را بار دیگر برای ملت خویش کسب نکرده باشیم.

گروه طالبان در ادامه اظهار داشته است: این گونه سندهای جعلی به هیچ صورت نمی‌تواند جلو جهاد جاری و مقاومت ملت ما را بگیرد و همانند دیگر دسیسه‌ها و استراتژی‌های آمریکایی این آخرینش نیز با ناکامی و نامرادی مواجه خواهد شد.

پیمان امنیتی کابل - واشنگتن عصر روز گذشته و تنها یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف احمدزی رئیس‌جمهور جدید افغانستان میان 2 طرف در کابل به امضا رسید.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"