کد خبر: ۲۷۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، با تمرکز شرکت پالایش و پخش بر افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور و اجرای کامل طرح کهاب، واردات بنزین کاهش و به تدریج خذف می شود.

لزوم توسعه سهم سی ان جی به منظور کاهش مصرف و واردات بنزین

به گزارش خبر خودرو، با تمرکز شرکت پالایش و پخش بر افزایش سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور و اجرای کامل طرح کهاب، واردات بنزین کاهش و به تدریج خذف می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از توسعه سی ان جی در سبد سوخت کشور بعنوان یکی از راههای کاهش مصرف و واردات بنزین نام برد و گفت: برنامه ریزیهای این شرکت به همراه وزارت نفت به زودی به نتایج مطلوبی می انجامد.

شاهرخ خسروانی به اجرای مداوم طرح کهاب نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل طرح کهاب و بازگشت بخشی از بنزین که بوسیله بخار هدر می رود، از میزان مصرف و واردات بنزین به کشور جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: برداشتن گام نخست دولت در حذف دریافت ریفورمیت ار واحدهای پتروشیمی، مجوز واردات ١٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در روز به شرکت ملی پخش داده شد که جایگزین اکتان افزای پتروشیمی ها شود و از سوی دیگر کمبود داخلی را جبران کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که در سالجاری تاکنون روزانه کمتر از ٥ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، افزود: این در حالی است که پیش بینی ها از روزانه ١٠ میلیون لیتر بنزین و برنامه ریزی ما روی ٧ میلیون لیتر واردات در روز حکایت داشت.

وی با بیان این که سه عامل تولید پالایشگاه ها، ذخیره داخلی و میزان مصرف، در واردات بنزین به کشور تاثیرگذار است، اظهار کرد: در صورتی که میزان تولید، ذخیره و مصرف افزایش یا کاهش پیدا کند، میزان واردات بنزین نیز تغییر خواهد کرد.

او با اشاره به این که هم اکنون روزانه ٦٢ میلیون لیتر بنزین پایه در پالایشگاه های کشور تولید می شود، ادامه داد: با مقداری مواد افزودنی میزان آن افزایش می یابد.

خسروانی گفت: متوسط مصرف بنزین در کشور حدود ٧٠ میلیون لیتر است؛ بنابراین با توجه به تولید مناسب و ذخیره مناسب پیش بینی می شود میزان واردات بنزین امسال در سطح کنونی باقی بماند.

وی تعمیرات اساسی پالایشگاهها را یکی از عوامل کاهش تولید داخلی عنوان کرد و افزود: در این مواقع میزان تولید و مصرف در کشور مدیریت می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"