کد خبر: ۲۷۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

تسنیم: سخنرانی رئیس جمهور در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان زنجان با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) مکتب انسان‌های آزاده است، گفت: دولت کاری را بدون مشورت با صاحب‌نظران انجام نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری که با حضور تعدادی از فعالان اقتصادی، کار‌آفرینان همراه با مدیران بزرگ بنگاه‌های اقتصادی کشور و مدیران عامل بانک‌های کشور برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: درود و سلام می‌فرستیم به روح پاک سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، ما در آستانه ماه آن حضرت هستیم و امیدواریم همه مردم ایران و بسیاری از مردم جهان که از آثار پربرکمت فرهنگ عاشورا استفاده و بهره‌برداری می‌کنند امسال نیز بهره‌برداری و استفاده وافر و بیشتری از آن مکتب پرفیض داشته باشند.

وی افزود: آثار مکتب امام حسین(ع) تنها برای شیعیان و حتی تنها برای مسلمان نیست، بلکه شما می‌دانید در روز عاشورا تمام شبه قاره هند تعطیل است، پاکستان، بنگلادش، تمام هندوستان تعطیل می‌شود این یعنی که روز عاشورا مخصوص ما شیعیان نیست، بنده یکسال روز عاشورا در هندوستان بودم که پرچم‌های سیاه و تابلوهای عزاداری هندوها و عزادارای‌های مردم را دیدم، این نشان می‌دهد که مکتب امام حسین(ع) مکتب انسان‌های آزاده است، اختصاص به شیعه و اسلام ندارد.

روحانی خاطرنشان کرد: این مکتب، مکتب پربرکتی برای همه ما است، نخستین درس عاشورا، ایثار و از خودگذشتگی است، امام حسین(ع) و یارانش همه فدا شدند به خاطر نجات دیگران و گرنه خودشان مشکلی نداشتند ولی ایستادگی، ایثار و فداکاری کردند.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: ما باید در زندگی نیز همین درس را سرمشق حیات خودمان قرار دهیم، یعنی درس ایثار و فداکاری و به فکر دیگران بودن. اساس توقع ما از کارآفرینان کشور نیز همین است یعنی بیشتر به فکر وطن‌بودن، به فکر کشور بودن و به فکر دیگران بودن مدنظر آنان باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته ما نمی‌خواهیم کسی بیاید وارد تجارتی شود که سودی برایش نداشته باشد، اگر سود نداشته باشد نمی‌تواند ادامه داده و توسعه بدهد، اما می‌شود این سود را محدودتر در نظر گرفت؛ این نکته بسیار مهم است، شما و بنده کارآفرینان بسیاری را سراغ داریم که بنگاه اقتصادی، کارخانه، کارگاه، مرکز کشاروزی و دامپروری و هر چه که هست صبح باز شود و نان صد‌ها نفر و خانواده‌ آن‌ها از این مرکز تهیه شود، مهم این است که کار کند تا هم زندگی خودش و هم زندگی ده‌ها و صدها و هزارها نفر از هموطنان و همنوعانش بچرخد.

وی با طرح این سئوال که معروف چیست، گفت: یکی فکر می‌کند اگر بیاد در خیابان به یکی بگوید آقا نمازت را اول وقت بخوان، این معروف است اما باید توجه داشت که خوب است این را هم بگوید یا بیاید یک نفر بیکار را که زندگی و خانواده دارد، دستش را بگیرد؛ دستگیری دیگران هم لذت بی‌پایان دارد و هم خداوند اجر بزرگی به ما می‌دهد، این حرف‌ها به معنی این نیست که دولت از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، دولت به وظایفش عمل خواهد کرد و در حد توانمان تلاش کردیم عمل کنیم که البته قاضی نیستیم و قاضی خود مردم هستند و مردم باید قضاوت کنند.

این خبر درحال به‌روز رسانی است...
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"