کد خبر: ۲۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان گفت : صنعت قطعه سازی ایران آمادگی دارد که بخش مهمی از قطعات خودروهای جدیدی که توسط شرکتهای خودروساز وارد می شود را در داخل تولید نماید.

تولید ال90 فرصت خوبی برای رشد قطعه سازی کشور بوجود آورد

به گزارش خبر خودرو ، عضو انجمن قطعه سازان گفت : صنعت قطعه سازی ایران آمادگی دارد که بخش مهمی از قطعات خودروهای جدیدی که توسط شرکتهای خودروساز وارد می شود را در داخل تولید نماید.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : این اقدام در خودرو ال 90 نیز با هماهنگی هایی که با شرکت رنوپارس صورت گرفت انجام شد و فرصت خوبی را برای قطعه سازان داخلی بوجود آمد که نسبت به ساخت داخل قطعات این خودرو اقدام کنند قطعا محصولات جدید نیز شامل چنین شرایطی خواهند شد و به نظر می رسد که مشکل خاصی در ساخت قطعات آنها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به شکاف موجود بین خودروساز و قطعه ساز در هنگام خرید محصولات جدید تصریح کرد : متاسفانه شکاف بین خودروساز و قطعه ساز در هنگام عقد قرارداد خرید محصولات جدید موجب بلا تکلیفی در  ساخت داخل و یا برخی کلی گویی ها مطرح شده است در حالی که باید در هنگام عقد قراردادهای جدید ، برنامه های ساخت داخل آنها نیز تعیین تکلیف شود و به جملات کلی بسنده نشود.

وی گفت : در تولید هر محصول جدید تعیین زمان داخلی سازی، میزان تیراژ و تکنولوژی مشخص از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا زمانی که بازار کشور در اختیار محصولات جدید قرار می گیرد باید امتیازات زیادی در مقابل گرفته شود بنابراین در صورتی که این هماهنگی صورت گیرد قطعا نتایج بهتری کسب خواهد شد.

وی افزود : مسلما با ورود محصولات جدید و حرکت در این مسیر ضمن اینکه صنعت قطعه سازی کشور رشد می کند بلکه با ساخت داخل در زمان کمتر,صرفه جویی ارزی زیادی در کشور حاصل خواهد شد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد : در صورتی که در همکاری با شرکتهای خارجی ، موضوع سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد هم می توان در مدت زمان کمتری به عمق ساخت داخل رسید و هم کیفیت محصولات و سطح دانش فنی تولید افزایش خواهد یافت .

رزم خواه تاکید کرد : البته این موارد در برنامه استراتژی صنعت خودرو موارد پیش بینی شده است و در حال تدوین و تصویب است که در صورتی که اجرایی شود قطعا سرمایه گذاری خارجی یکی از مهمترین اهرم هایی است که می تواند به ارتقای کیفیت و تکنولوژی محصولات سرعت بخشد.

وی گفت : متاسفانه به دلیل ضعف موجود در صنعت خودرو و توقعات مشتریان و مصرف کنندگان ، واردات خودرو افزایش یافته است در حالی که دولت باید به جای تغییرات مدوام در سیاست واردات  خودرو ، به صنعت خودرو کمک نماید تا به سطح و تراز بین المللی دست یابد قطعا در صورتی که محصولات با کیفیت و تکنولوژی به روز در داخل تولید شود دیگر نیازی به  اختصاص تعرفه برای واردات خودرو نخواهد بود.

وی افزود : مادامی که سطح تکنولوژی داخل و خارجی فاصله دارد این بحران وجود خواهد داشت لذا به جای جنگ با واردکننده و تولیدکننده داخلی بایستی صنعت داخلی را ارتقاء بخشیم تا رقابت پذیر شده و خود به خود محصولات داخلی جایگزین خودروهای وارداتی شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"