کد خبر: ۲۷۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، در خصوص دستاوردهای برگزاری نماشیگاه حمل و نقل و خدمات شهری گفت : با توجه به اینکه همه ساله سازندگان داخلی و خارجی ماشین آلات و قطعات و خودرو به این نمایشگاه می آیند، می توان در یک بررسی گذرا متوجه پیشرفت هایی شد که طی چند سال گذشته در زمینه حمل و نقل و ترافیک به دست آورده ایم .

لزوم ورود محصولات به روز داخلی در گردونه حمل و نقل عمومی

به گزارش خبر خودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، در خصوص دستاوردهای برگزاری نماشیگاه حمل و نقل و خدمات شهری گفت : با توجه به اینکه همه ساله سازندگان داخلی و خارجی ماشین آلات و قطعات و خودرو به این نمایشگاه می آیند، می توان در یک بررسی گذرا متوجه پیشرفت هایی شد که طی چند سال گذشته در زمینه حمل و نقل و ترافیک به دست آورده ایم .

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : نمایشگاه امسال با سال های گذشته تفاوت های مشخصی داشت و شاهد حضور سازندگان کشورمان در زمینه های مختلف حمل و نقلی بودیم که با محصولاتی کاملا متفاوت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند.

وی در ادامه افزود : در تمام تولیدات ارائه شده در نمایشگاه ، نگاه مشتری مدار و کیفی مشاهده می شد و با توجه به اینکه در سالهای گذشته ، صنعتگران و تولید کنندگان با نیاز های حمل و نقلی کشور آشنا بودند ، امسال در جهت تولید محصولات مورد نیاز حرکت کرده بودند.

تشکری هاشمی با ابراز امیدواری از روند رو به رشد و توسعه صنایع حمل و نقلی در کشورمان گفت : امید داریم با وارد شدن محصولات به روز داخلی در گردونه حمل و نقل عمومی بتوانیم از این ظرفیت در جهت نیازمندی های شهر تهران بهره ببریم.

وی در ادامه افزود : همچنین لازم است که صنعتگران به فرایند توسعه دانش و ارتقا کیفیت توجهات لازم را داشته باشند و همواره در دستور کار خود قرار دهند چرا که اگر ایده توسعه در زمینه صنایع حمل و نقلی در کشور بال و پر گیرد ، به معنای ایجاداشتغال و بی نیازی از خرید از کشورهای خارجی است.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: خط تولید ما در زمینه نیازمندی های حمل ونقلی کشور راه اندازی شده و در حال حاضر حدود 60 درصد از نیازهای مترو اعم از تجهیزات ثابت و متحرک توسط متخصصان داخل تولید شده است . در زمینه اتوبوس ها نیز این اتفاق به نحو خوبی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: شهرداری های کشور و وزارت راه و شهر سازی با بازدید از این نمایشگاه توانستند با تولیدات داخلی بیشتر آشنا شوند و در دیدار با صنعتگران داخل ، ضمن حمایت از تولید کنندگان باعث امیدواری آنها شوند .

معاون حمل و نقل شهرداری تهران یاد آور شد : در موضوع تولید اتوبوس طراحی داخل اتاق و تزئینات داخلی 100 درصد تولید  داخلی بوده و به دلیل فقدان دانش فنی در زمینه تولید موتور های گیربکس و اکسل ، هنوز موتور اتوبوس ها را از خارج وارد می کنیم .

وی در خاتمه گفت : لازم است به سمت واردات تکنولوژی روز دنیا حرکت کنیم و تجربه روز دنیا را به کار بگیریم و آن را بومی سازی کنیم .در خصوص واردات ماشین های خارجی نیز در صورتی که تولید محصولات به صورت CKD  و SKD  باشد اتفاق خوبی را رقم زده ایم .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"