کد خبر: ۲۸۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو مشکل اصلی خودروسازان داخلی را سرمایه گذاری در حوزه توسعه محصول عنوان کرد و گفت : برای اینکه صنعت خودرو قادر به فعالیت و رقابت جهانی باشد باید سرمایه گذاری زیادی در حوزه توسعه محصول در این صنعت صورت گیرد.

دیدگاههای غلط مدیریتی که موجب عقب افتادگی صنعت خودرو در 10 ساله گذشته شد

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو مشکل اصلی خودروسازان داخلی را سرمایه گذاری در حوزه توسعه محصول عنوان کرد و گفت : برای اینکه صنعت خودرو قادر به فعالیت و رقابت جهانی باشد باید سرمایه گذاری زیادی در حوزه توسعه محصول در این صنعت صورت گیرد.

دکتر آزادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : متاسفانه بیش از 10 سال است که صنعت خودرو داخل از روندی که در 2 دهه قبل در این صنعت وجود داشته دور افتاده و در این مدت در حوزه توسعه محصول صرفا مصرف کننده بوده و سرمایه گذاری مناسبی صورت نگرفته است .

وی وجود برخی دیدگاههای غلط مدیریتی را دلیل عقب افتادگی صنعت خودرو در 10 سال گذشته دانست و گفت : امروز باید تلاش و هزینه زیادی برای جبران این عقب افتادگی صورت گیرد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری اساسی در صنعت خودرو تاکید کرد و اظهار داشت : باید بازنگری اساسی بر روی پلت فرم خودروهای موجود در داخل صورت گرفته و یا حداقل تولید برخی از خودروها متوقف و پلت فرم های جدیدی طراحی و جایگزین شوند .

وی افزود : متاسفانه امروز طراحی بسیاری از خودروهایی که گاها قدمت 20 ساله در ایران دارند به نوعی است که قابلیت نصب برخی از تجهیزات و امکانات جدید و همچنین رقابت با سایرخوروهای خارجی را ندارند به همین جهت باید در این حوزه بازنگری جدی شود.

وی گفت : باید طرح ها و ایده های جدید در طراحی خودروها بکار گرفته شود که قطعا این مساله مستلزم سرمایه گذاری در مراکز آرندی است البته این سرمایه گذاری ها صرفا به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی نیست بلکه گاها به نظر می رسد در این شرایط باید  نسبت به تجهیز و ایجاد آزمایشگاهها و مراکز تست خودرو سرمایه گذاری جدی صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد : آنچه که امروز باید مورد سرمایه گذاری اصلی قرار گیرد هزینه انجام پروژه ها ست که به جهت اینکه رقم بالایی است ضرورت دارد تا در این حوزه سرمایه گذاری و حمایت شود همچنین در این راستا باید از تجربیات و مشورت شرکتهایی که صاحب دانش و تکنولوژی به روز و جهانی هستند بهره برد تا با کمک آنها پلت فرم هایی طراحی شوند که قابلیت رقابت با سایر خودروهای خارجی را داشته باشند.

آزادی افزود : در شرایط کنونی نصب برخی از سیستم های جدیدی که بر روی اکثر خودروهای خارجی وجود دارد مانند سیستم ESP بر روی خودروهای داخلی به منظور افزایش ایمنی خودروهای داخلی الزامی است قطعا افزایش تعداد ایربگ ها و آپشن ها موجب افزایش رقابت کیفی خودروها در بازار شده  و مشتری بر اساس امکانات و تجهیزات متفاوت خودروها بهتر می تواند در مورد خودرو مناسب تر تصمیم گیری نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"