کد خبر: ۲۹۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت : در بودجه سال آینده دولت پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی ارائه نکرده است .

عدم افزایش قیمت بنزین در سال آینده

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت : در بودجه سال آینده دولت پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی ارائه نکرده است .

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : دولت در بودجه سال 94 همان درآمد 48 هزار میلیارد تومان را از محل هدفمند سازی یارانه ها را پیش بینی کرده است بنابراین افزایشی در نرخ حامل های انرژی در بودجه سال آینده خواهیم داشت.

وی گفت : البته به نظر می رسد که در صورتی که دولت بخواهد افزایش قیمتی را در قیمت حامل های انرژی و بنزین داشته باشد به صورت جداگانه این پیشنهاد را مطرح خواهد کرد.

وی در ادامه با توجه به دو نرخی بودن بنزین یارانه ای تصریح کرد : البته در صورتی که دولت بخواهد افزایشی در قیمت بنزین داشته باشد باید در قیمت بنزین 1000 تومانی که بیشتر مورد مصرف خودروهای گران تر و با حجم موتور بیشتر است اعمال کند و در نرخ بنزین 700 تومانی که مورد استفاده اقشار کم در آمد است این تغییر قیمت صورت نگیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : البته پیشنهادهای متعددی از زمانی که لایحه بودجه به مجلس ارائه شده توسط افراد مختلف در خصوص قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی مطرح شده است که این بسته به تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق است.

امیری خامکانی افزود : پیشنهاد کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق این بود که افزایش قیمتی در قیمت بنزین و حامل های انرژی در سال آینده صورت نگیرد و کسانی که الگوی مصرف و استاندارد مصرف را رعایت نمی کنند طبعا به این افراد  یارانه ای اختصاص داده نشود و اما اینکه کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس با این پیشنهاد چگونه برخورد کند و چه نتیجه ای حاصل شود در حال حاضر مشخص نیست.

وی گفت : آنچه که در کمیسیون انرژی مورد توافق قرار گرفته این است که افزایش قیمت ها صرفا برای مشترکان پرمصرف که بالای الگوی مصرف استفاده می کنند اعمال شود که البته این مساله شامل مشترکان مسکونی و صنعتی نیز می شود.

 نماینده زرند و کوه بنان در خانه ملت تاکید کرد: در هر صنعتی یک الگوی مصرف وجود دارد هر چند برخی از خانواده ها و افراد می خواهند در رفاه بیشتری باشند و حامل های انرژی بیشتری مصرف کنند که البته دولت  باید هزینه این خدمات را دریافت کند.

امیری افزود : در حالی که برخی از خانوارها  با حداقل نیازشان را برطرف می کنند برخی از واحدهای صنعتی نیز به دنبال ارزانی انرژی نبوده و بهینه سازی مصرف را الگو قرار داده و استاندارد مصرف را رعایت می کنند طبیعی است که دولت باید این افراد را تشویق نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"