کد خبر: ۲۹۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، تهران با مصرف حدود ٩٩ میلیون لیتر بنزین در هفته، از نظر سرانه مصرف بنزین، رکورد دار شهرها و کلانشهرهای جهان است.

تهران رکورد دار مصرف بنزین در جهان است

به گزارش خبر خودرو، تهران با مصرف حدود ٩٩ میلیون لیتر بنزین در هفته، از نظر سرانه مصرف بنزین، رکورد دار شهرها و کلانشهرهای جهان است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با استناد به گزارشهای هفتگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از روند صعودی آمار مصرف بنزین در تهران خبر داد و با ابراز نگرانی نسبت به روند رو به رشد این آمار، گفت: هفته گذشته مصرف بنزین در این کلان شهر در مجموع به مرز ١٠٠ میلیون لیتر نزدیک شد و شهروندان تهرانی با مصرف ٩٩ میلیون لیتر بنزین در یک هفته، رکورد جدیدی را از خود بر جای گذاشتند.

محمد حقانی افزود: مصرف روزانه بنزین در تهران به طور میانگین ١٤ میلیون رسیده که با احتساب جمعیت حدود ٩ میلیون نفری این کلانشهر، هر تهرانی به طور متوسط روزانه یک و ٦٢ صدم لیتر بنزین مصرف می‌کند.

وی با بیان این‌که سرانه مصرف بنزین در تهران بالغ بر دو برابر سرانه مصرف بنزین در کشور است، تصریح کرد: تنها ١١ درصد کل جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کند، در صورتی که ٢٢ درصد بنزین کل کشور در این کلانشهر مصرف می‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با اشاره به این‌که مصرف بنزین کشور در هفته گذشته ٤٦٢ میلیون لیتر و روزانه به طور متوسط ٦٦ میلیون لیتر بود، عنوان کرد: با احتساب جمعیت حدود ٨٠ میلیون نفری کشورمان، هر ایرانی به طور متوسط روزانه ٨٢ صدم لیتر بنزین مصرف می‌کند.

حقانی ادامه داد: هر تهرانی در هر ماه به طور متوسط ٤٩ لیتر و به عبارتی معادل یک گالن ٥٠ لیتری بنزین مصرف می‌کند.

وی با بیان این‌که تا زمانی که ناوگان حمل و نقل شهری چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی از جذابیت لازم به منظور جایگزینی وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی برخوردار نشود، این روند صعودی همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: اگر تنها بخشی از اعتباراتی که صرف یارانه بنزین مصرفی خودروهای شخصی می‌شود، جهت توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه شود، شاهد کاهش ترافیک، کاهش تصادفات، کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که این آمار و ارقام نشان دهنده این است که تهران برای تبدیل شدن از شهر خودرو محور به شهر انسان محور، راه درازی را در پیش دارد، افزود: راهکار اول و آخر کاهش مصرف روزافزون بنزین در کلانشهرها به ویژه در پایتخت کشورمان، توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی(مترو) است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"