کد خبر: ۲۹۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو گفت : عرضه برخی از خودروها با پلاک 94 باعث تحرک و تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی شده است.

خودروهای پلاک 94 باعث تحرک و افزایش قیمت در بازار خودرو شد

به گزارش خبر خودرو ، یک فعال بازار خودرو گفت : عرضه برخی از خودروها با پلاک 94 باعث تحرک و تغییر قیمت در بازار خودروهای داخلی شده است.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : طی هفته گذشته تاکنون تغییر و تحولات خوبی در بازار خودروهای داخلی صورت گرفته  که علت عمده آن عرضه برخی خودروها من جمله پژو 206 و سمند با پلاک 94 است که موجب تحرک در بازار خودروهای داخلی شده است.

وی تصریح کرد : از اوایل این ماه احتمال اینکه سایر خودروها نیز با مدل 94 عرضه شود قطعی است که این موضوع تاثیر کمی بر بازار قیمت برخی از خودروهای داخلی گذاشته است به طوری که هم اکنون پژو 206 حدود 150 هزار تومان و پژو پارس نسبت به هفته قبل 500 تا 600 تومان گران تر از قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند.

وی با اشاره به رشد تقاضای بازار خودرو افزود : پیش فروش ویژه شرکتهای خودروساز خوشبختانه بر افزایش تقاضا و تحرک در بازار خودرو تاثیر نسبت خوبی داشته است ضمن اینکه به هر میزان به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم شاهد افزایش تقاضادر بازار خودرو و تغییراتی در قیمت ها خواهیم بود.

وی همچنین به اختلاف چند میلیونی قیمت دنا با قیمت مصوب کارخانه و ایجاد بازار کاذب در این خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای پیش خرید شده دنا توسط دلالان و واسطه ها صورت گرفته بود به طوری که در روزهای ابتدایی تحویل خودرو دنا حدود 53 تا 54 میلیون تومان معامله می گردید اما امروز به حدود 49 میلیون تومان کاهش قیمت یافته است.

این فعال بازار خودرو در ادامه وضعیت بازار خودروهای وارداتی را بسیار نگران کننده عنوان کرد و افزود : متاسفانه بازار خودروهای وارداتی شرایط بسیار بدی دارد و همچنان در رکود شدید به سر می برد به طوری که بسیاری از شرکتهای وارداتی اقدام به عرضه خودرو به صورت شرایطی کردند.

نیکخواه با توجه به آیین نامه اخیر دولت در خصوص واردات خودرو توسط نمایندگی ها و همچنین اعلام ضوابط تعیین قیمت خودروهای وارداتی گفت : پیش بینی می شود این اقدامات تا حدودی موجب ثبات قیمت در بازار خودروهای وارداتی شود.

وی در ادامه به خرید و فروش برگه های ثبت سفارش پرداخت و گفت : در این مدت برخی از برگه های ثبت سفارش در بازار وارداتی ها خرید و فروش می گردید که  با اعلام ضوابط تعیین قیمت خودروهای وارداتی پیش بینی می شود به تدریج این اقدام نیز مانع از این موضوع خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"