کد خبر: ۲۹۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رئیس مرکز ملی رقابت گفت: به زودی نتیجه کارشناسی بررسی مجوز واردات به فردی حقیقی در وزارت صنعت مشخص می شود.

نتیجه بررسی رانت واردات خودرو به زودی اعلام می شود

به گزارش خبر خودرو ، رئیس مرکز ملی رقابت گفت: به زودی نتیجه کارشناسی بررسی مجوز واردات به فردی حقیقی در وزارت صنعت مشخص می شود.

رضا شیوا گفت: برای واردات در طرح اولیه ای که وزارت صنعت مطرح کرد قرار بر اعطای واردات به نمایندگیهای خودرو بود .

وی افزود: شورا این طرح را به دلیل ایجاد انحصار رد کرد و ترجیح بر این شد که  پیوسته بازار، رقابتی باشد.

شیوا با بیان اینکه این نظرات را در جلسات به وزیر صنعت ارائه کردیم گفت: در راهکار مرکز ملی رقابت قرار شد همه افراد حقیقی وحقوقی نیز بتوانند خودرو وارد  کنند .

رئیس مرکز ملی رقابت  درباره دلایل آن افزود: چون وزارت صنعت به این موضوع توجه کرده بود که برخی از افراد خدمات پس از فروش ندارند باید نمایندگیها خدمات پس از فروش را بفروشند و اشخاص حقیقی وارد کننده این خدمات را از نمایندگیها بخرند که با توافق دو طرف همراه شد.

وی گفت: بر اساس این توافق قرار شد قیمت خرید نیز بر اساس سه درصد قیمت  سی آی اف (قیمت گمرکی ) باشد که شورا نیز آن را پدیرفت.

رئیس مرکز ملی رقابت افزود: هر کسی می تواند برای خود وارد کند که البته باید  شرایط  مورد نیاز را داشته باشد و به منظور ایجاد رقابت این گونه واردات صورت می گیرد .

وی گفت: بر اساس این توافق هم نمایندگی ها موظف شدند این توافق نامه را امضاء‌ و به خودروهای وارداتی خدمات ارائه دهند.

رئیس مرکز ملی رقابت  افزود: شرکت های زیادی هستند که نمایندگی ندارند اما علاقه مند به واردات  هستند که می توانندبا قراردادبا نمایندگیها وارائه خدمات  واردات انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد خودروهای مصرفی در کشور زیر 2000 سی سی است گفت: جامعه ایران توان استفاده از خودروهای با قیمت بالا را ندارد  .

رئیس شورای رقابت همچنین درباره  ارائه مجوز وزارت صنایع  به فردی حقیقی جهت واردات نیز گفت: این  مجوز برای ورود کنجاله به کشور صادر شده است و بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در حال بررسی آن هستند.

شیوا با بیان اینکه از دو هفته پیش این موضوع در دستور کار شورا نیز قرار گرفته است گفت: کارشناسان ما بزودی نظر نهایی خود را در این رابطه ارائه می کنند .

وی با بیان اینکه شورا متشکل از بخش های حقوقی و قضایی نیز هست گفت: هر تشکیلات و سازمانی که عملکرد خلافی داشته باشد به آن رسیدگی می شود .

شیوا تاکید کرد: در دو تا سه هفته آینده نتیجه بررسی اعطای مجوز واردات 650 میلیون یورویی وزارت صنعت به فردی حقیقی اعلام می شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"