کد خبر: ۲۹۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

طراحی دو پلت فرم جدید در گروه خودروسازی سایپا

به گزارش خبر خودرو ، قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول در حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی طراحی خودرو در جمع خبرنگاران گفت : گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر توجه خاصی به توسعه و طراحی مدل‌های خودرو های مختلف داشته به طوری که هم اکنون دو پلتفرم در کلاس B و C را طراحی نموده است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، ناصر آقامحمدی افزود : هم اکنون گروه خودروسازی سایپا نسبت به طراحی و استفاده از دو پلتفرم جدید اقداماتی را انجام داده و بنا دارد بر روی این پلتفرم‌ها نیز سه مدل خودروی هاچ‌بک، کراس و سدان را تولید و به بازار عرضه نماید.

وی در ادامه از طراحی پلتفرم خودرویی در کلاس C در سایپا خبر داد و گفت :  بر روی این پلتفرم سه مدل هاچ‌بک، کراس و سدان تولید می شود.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو با اشاره به اینکه بر روی پلتفرم C نیز خودروهایی را در دست طراحی و قالب‌سازی  است ، اظهار داشت :  علاوه بر این اقدام طراحی پلتفرم B نیز توسط مرکز تحقیقات سایپا در حال طراحی مفهومی است. 

آقامحمدی همچنین در خصوص استفاده از طراحان خارجی در طراحی خودروهای جدید این گروه  خاطر نشان کرد :هر چند در این راستا باید از استعدادهای داخلی استفاده شود، شرکت سایپا استفاده از تکنولوژی روز دنیا را نیز در دستور کار قرار داده و بر این اساس با طراحان کره‌ای و آلمانی و نیز مراکز تحقیقات اروپایی و آسیایی مذاکراتی را انجام داده است.

وی از عرضه خودرو ساینا در سال ۹۴ خبر داد و افزود :  هم اکنون خودروی ساینا توسط  مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا طراحی شده و در حال طی مراحل تولید آزمایشی است .

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به دانش طراحی صنعتی و بهره گرفتن از پتانسیل اساتید و دانشجویان، مدل‌های جدید خودروهای داخلی را طراحی و با تکنولوژی جدید و روز تطبیق دهند ، اظهار داشت : هم اکنون بر روی خودروهای الکتریکال و سولار تمرکز کرده‌ایم که امید است در اردیبهشت ماه سال آینده بتوانیم جمع‌بندی مناسبی از ایده‌های طراحی خودرو که به این جشنواره ارائه شده صورت گیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"