کد خبر: ۳۰۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت : تصمیم جدید دولت در اجرای قانون اسقاط خودروها و حذف مسائل حاشیه ای از اجرای قانون فوق ، گام بلند و مهمی در اسقاط خودروها در سال گذشته بود .

گام بلند دولت در اسقاط خودروهای فرسوده در سال 93

به گزارش خبر خودرو، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت : تصمیم جدید دولت در اجرای قانون اسقاط خودروها و حذف مسائل حاشیه ای از اجرای قانون فوق ، گام بلند و مهمی در اسقاط خودروها در سال گذشته بود .

مصطفی جودی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : این قانون که با حمایت معاون اجرایی رئیس جمهور و در سایه حمایت های مجموعه دولت و ریاست ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت اجرایی گردید شرایط بسیار جدیدی را در روند اسقاط خودروها بوجود آورد و موجب برگزاری جشن خروج 330 هزار دستگاه خودروی فرسوده در سال گذشته گردید.

وی تصریح کرد : با وجود نگرانی که در خصوص سبد خودروهای فرسوده برای اجرای این قانون در سال 94 وجود داشت اما خوشبختانه با کلید خوردن طرح معادل سازی  گواهی اسقاط خودروها در همایش اسفند ماه سال گذشته پیش بینی می شود حداقل در شش ماه آینده چنین دغدغه ای وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد : متاسفانه هدف اصلی قانون در شیوه اجرایی گذشته فراموش شده بود و آنچه که اتفاق نمی افتاد از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی خودروها  بود.

وی گفت : اجرای قانون معادل سازی گواهی اسقاط خودروها در دو زمینه کمک هایی را به دنبال خواهد داشت اول آنکه سبد خالی فرسوده ها را تامین خواهد کرد و ضمن اینکه با اجرای آن مشکلات جدی که بر سر خروج خودروهای فرسوده سنگین مانند کامیون ها و اتوبوس ها و مینی بوس  های فرسوده و وجود داشت با اجرای این طرح برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت : تا پیش از تصویب قانون معادل سازی گواهی اسقاط خودروها ، اعتبارات لازم برای اینکه دولت خودروهای سنگین فرسوده را به طور نقدی خرید و یا جایگزین نماید فراهم نبود در حالی که اجرای این طرح کمک نمود که  روند خروج خودروهای فرسوده سنگین اجرایی شود و این جریان قدم بگذارد در راهی که باید طی می گردید.

وی تصریح کرد  : پیش بینی می شود با اجرای طرح معادل سازی گواهی اسقاط خودروها مشکلی در خروج خودروهای فرسوده و تامین گواهی اسقاط بوجود نیاید.

وی گفت : با مصوبه هیات وزیران، هر تاکسی فرسوده دارای 2 گواهی اسقاط، ون نوعm1  دارای 3 گواهی اسقاط، مینی‌بوس و ون نوعm2  دارای 4 گواهی اسقاط و اتوبوس دارای 12 گواهی اسقاط است. همچنین وانت یک تن و پایین‌تر دارای یک گواهی اسقاط و وانت بالاتر از یک تن نیز دارای 2 گواهی اسقاط است. کامیونت 2 تا 6 تن دارای 3 گواهی اسقاط، کامیون سبک 6 تا 10 تن دارای 5 گواهی اسقاط، کامیون متوسط 10 تا 26 تن دارای 10 گواهی اسقاط، کامیون سنگین 26 تن و بالاتر دارای 12 گواهی اسقاط و کامیون کشنده دارای 14 گواهی اسقاط است. براساس این مصوبه، با توجه به نیاز 4 گواهی اسقاط به‌طور میانگین برای هر خودروی وارداتی و طبق این مصوبه، هر کامیون سنگین 26 تن و بالاتر، دارای 12 گواهی اسقاط و کامیون کشنده دارای 14 گواهی اسقاط است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با اشاره به عدم نگرانی از وضعیت اسقاط خودروها طی شش ماه آینده گفت : تاکنون استقبال از طرح معادل سازی گواهی اسقاط خودروها بسیار خوب بوده و جریان اسقاط خودروها به نحو بسیار مناسبی ادامه دارد.

جودی در ادامه بر لزوم تدبیری جهت متعادل نمودن قیمت در بازار خودروهای سواری پرداخت و اظهار داشت : از آنجا که روند خروج و جایگزینی خودروهای فرسوده  سواری به سمت خودروهای موجود در چرخه حمل و نقل کشور در حال حرکت است و قیمت ها در این حوزه کمی بالا است به نظر می رسد باید در این ارتباط  تدبیری اندیشیده شود که شرایط اقتصادی بازار و افزایش قیمت ها متعادل شود به همین جهت در شش ماه دوم امسال باید بر روی این مساله اقدام کارشناسی صورت گیرد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"