کد خبر: ۳۰۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
گروه بین الملل: سومین خودروساز بزرگ ژاپن سوددهی تقریبا بدون افزایش را برای سال مالی جدید که از یکم آوریل آغاز گردیده پیش بینی کرد.

ناامیدی هوندا از سوددهی بیشتر در سال آینده

گروه بین الملل: سومین خودروساز بزرگ ژاپن سوددهی تقریبا بدون افزایش را برای سال مالی جدید که از یکم آوریل آغاز گردیده پیش بینی کرد.

به گزارش خبر خودرو، هوندا پیش بینی کرد سوددهی آن در سال مالی منتهی به مارس 2016 تنها 0.4% رشد داشته باشد و تاثیرات سود مشکلات کیفی محصولاتش در کنار نوسانات ارزش ارز هچنان ادامه پیدا کند. گفتنی است هوندا از سال مالی گذشته را تحت تاثیر پیامدهای جمع آوری محصولات مجهز به کیسه های هوای تاکاتا که اثر مستقیمی بر فروش آن داشت، پشت سر گذاشت و این امر هزینه های آن را به شدت افزایش داد. به علاوه نوسان ارزش ین، پول ملی ژاپن، نیز در مقابل دلار صادرات این شرکت را با مشکل مواجه کرد و باعث کاهش فروش آن شد.

ایالات متحده، بزرگترین بازار محصولات هوندا، به دلیل افزایش سن محصولات تولیدی، رقابت شدید و همین طور اقبال مجدد مشتریان به خرید خودروهای  شاسی بلند نتوانست فروش مناسبی را برای هوندا در پی داشته باشد. به علاوه هوندا انتظار دارد در سال مالی 16 – 2015 حدود 525 میلیارد ین معادل 4.41 میلیارد دلار سود خالص داشته باشد. این در حالی است که سود خالص آن در سه ماهه ابتدایی 2015 به دلیل اعتصاب کارگردان بنا در امریکا به افتی 43 درصدی مواجه شد و به 97.8 میلیارد ین رسید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"