کد خبر: ۳۰۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: با امضای دو تفاهم نامه، در تلاشیم جایگاههای عرضه سوخت را در مناطقی از تهران که کمبود جایگاه دارد افزایش دهیم.

صد جايگاه تک تلمبه اي در تهران احداث مي شود

به گزارش خبرخودرو ، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: با امضای دو تفاهم نامه، در تلاشیم جایگاههای عرضه سوخت را در مناطقی از تهران که کمبود جایگاه دارد افزایش دهیم.

محمدرضا مظلومی افزود: هم اکنون مناطق 1، 2، 3، 5، 21 و 22 در تهران از کمبود نازل عرضه سوخت رنج می برد و با تاکیدات وزیر نفت، مقرر شد شرکت پخش فراورده های نفتی مجوز تاسیس جایگاههای کوچک را به بخش غیر دولتی بدهد.

وی گفت: به همین دلیل در روزهای گذشته با امضای دو تفاهم نامه با شرکتهای سرمایه گذاری زیر مجموعه‌های بنیاد شهید و شهرداری تهران متعهد شدیم به این دو شرکت، که بعد از اعلام فراخوان در مطبوعات، متقاضی احداث جایگاههای کوچک شدند مجوز دهیم.

وی افزود: در این مرحله ، شرکتهای یاد شده می توانند در سطح شهر نواحی مناسب احداث جایگاه را به شرکت پخش فراورده های نفتی معرفی کنند و این شرکت هم بعد از بررسی ابعاد ایمنی ، زیست محیطی ، اجتماعی و ... مجوز احداث جایگاه کوچک را صادر خواهد کرد.

مظلومی گفت: چنین جایگاههایی که در همه دنیا هم وجود دارد در زمین‌هایی به ابعاد بیست متر مربع قابل احداث است و هزینه اجرا و سرمایه گذاری کمی نیاز دارد ضمن اینکه تلاش می کنیم با افزایش کارمزد جایگاه دارها، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این بخش تشویق کنیم.

وی همچنین از اعلام آمادگی شرکت پخش فراورده های نفتی برای امضای یادداشت تفاهم با سایر علاقه مندان سرمایه گذاری در بخش احداث جایگاههای کوچک خبر داد و تصریح کرد: هیچ انحصاری در این راه وجود ندارد و همه سرمایه گذاران می‌توانند در این بخش متقاضی باشند ضمن اینکه امکان برند سازی برای آنها هم فراهم است و می توانند شعبه های زنجیره ای عرضه سوخت با یک برند خاص ایجاد کنند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران افزود: از انجا که چنین وضع مشابهی در سایر کلانشهرها هم وجود دارد آماده مذاکره با متقاضیان در این شهرها هم هستیم.

هم اکنون 3300 جایگاه بنزین و 2300 جایگاه عرضه سوخت در کشور روزانه 70 میلیون لیتر بنزین و 19 میلیون متر مکعب گاز سی. ان. جی عرضه می کند و در تهران زمینه احداث حداقل صد جایگاه کوچک بویژه در مناطق شمال و غرب شهر وجود دارد بطوریکه هر نازل سوخت در کشور به طور متوسط 3 هزار لیتر بنزین عرضه می کند اما این میزان در تهران به 9 هزار لیتر بنزین به ازای هر نازل بالغ می شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"