کد خبر: ۳۰۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
گروه بین الملل: دولت پاکستان طرحی را اعلام کرده که طی آن با هدف بهبود واردات خودرو میزان تعرفه ها کاهش یافته است.

کاهش تعرفه واردات خودرو در پاکستان

گروه بین الملل: دولت پاکستان طرحی را اعلام کرده که طی آن با هدف بهبود واردات خودرو میزان تعرفه ها کاهش یافته است.

به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام مجمد زبیر، از اعضاء هیئت دولت تصمیم گیرنده در این مورد، تعرفه واردات همه خودروها، اعم از نو و کار کرده با پنج در صد کاهش خواهد یافت و مالیات واردات موتورهای بالای 1800 سی سی با هدف افزایش درآمدزایی و کمک به بازار حدود 25% پایین آورده خواهد شد.

کارشناسان عقیده دارند کاهش مالیات واردات خودرو می تواند تاثیرات بسیاری بر روی خودروسازان داخلی داشته باشد و مسلما مشتریان پاکستانی به خرید خودروهای با کیفیت تر خارجی روی بیاورند. از سویی کاهش 5 درصدی مالیات ها می توانند قیمت خودروهای ارزان قیمت داخلی را بشکند و پیامدهای جدی را در پی داشته باشد.

گفتنی است بعد از اعلام این خبر و اعلام آمادگی شرکت هایی نظیر تویوتا و سوزوکی برای ورود به بازار پاکستان ارزش سهام خودروسازان داخلی افت کرد.

بایستی یادآوری کرد مالیات های گزاف دولت پاکستان بر روی خودروهای وارداتی که گاه تا 150% ارزش اولیه نیز می رسد سبب شده تا واردات خودروهای سواری و شاسی بلند گران قیمت ظرف هفت سال گذشته از 2 هزار دستگاه بیشتر نشود. البته عنوان شده طی برنامه جدید از خودروسازان داخلی نیز حمایت خواهند شد و یارانه هایی به آنان اختصاص خواهد یافت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"