کد خبر: ۳۰۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر نرخ کرایه های تاکسی با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد، گفت: اینکه بلافاصله بعد از افزایش بهای سوخت کرایه های تاکسی نیز افزایش یابد اقدام درستی نیست.

کرایه تاکسی ها افزایش نخواهد داشت

به گزارش خبرخودرو ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر نرخ کرایه های تاکسی با افزایش قیمت مواجه نخواهد شد، گفت: اینکه بلافاصله بعد از افزایش بهای سوخت کرایه های تاکسی نیز افزایش یابد اقدام درستی نیست. 

مهدی چمران در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورا  افزود: زمانی که افزایش کرایه تاکسی ها در اواخر سال گذشته مصوب شد به این علت با رقم 20 درصد موافقت کردیم که اضافه بهای سوخت نیز در آن پیش بینی شود.

وی ادامه داد: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می خواهیم دقیقا این امر را بررسی کنند که این میزان افزایش بهای بنزین چه تناسبی با نرخ کرایه های تاکسی دارد اگر برابر است که هیچ و اگر نیاز به افزایش کرایه تاکسی ها است این امر با یک شیب ملایم صورت پذیرد.

چمران افزود: هم اکنون هیچ افزایش قیمتی بر کرایه تاکسی ها نخواهیم داشت چرا که بلافاصله بعد از افزایش نرخ سوخت نباید کرایه های تاکسی ها و یا وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش داد.

رئیس شورا گفت: آنچه بیشتر از جانب تاکسیران ها بیان می شود این است که در حال حاضر فرق آنان با مسافرکش های شخصی چیست، آنان بنزین هزار تومانی می زنند و ما هم همین‌طور .

چمران تصریح کرد: این امر شاید علتی باشد بر گرایش مردم به مسافربرهای شخصی و همان‌طور که می دانید این مهم می تواند آبستن ناهنجاری های اجتماعی باشد و ما نباید موجب تشویق مردم به مسافر کشی شویم.

رئیس شورا خاطر نشان کرد: باید اقدامی برای تشویق مردم به استفاده از تاکسی ها انجام شود.

چمران در عین حال ارائه بسته‌های حمایتی برای تاکسیرانان را خواستار شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"