کد خبر: ۳۰۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قم ضمن اشاره به فعالیت 5730 دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی این استان، گفت: 1580 دستگاه تاکسی فرسوده در این ناوگان وجود دارد که ازین تعداد حدود هزار دستگاه پیکان و سایر این تاکسی های فرسوده پراید ، پژو و تعداد محدودی نیز آردی هستند .

مردم به جای خودروهای شخصی از تاکسی استفاده کنند

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قم ضمن اشاره به فعالیت  5730 دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی این استان، گفت:  1580  دستگاه تاکسی فرسوده در این ناوگان وجود دارد که ازین تعداد حدود هزار دستگاه پیکان و سایر این تاکسی های فرسوده پراید ، پژو و تعداد محدودی نیز آردی هستند .

مرتضی عزتی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو  افزود: تفاهم نامه ای میان ستاد حمل و نقل سوخت و گروه صنعتی ایران خودرو  منعقد گردیده که بر حسب آن در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک وحدت رویه مابین ستاد حمل و نقل سوخت کشور، شهرداری ها، اتحادیه تاکسیرانی های شهری و خودروساز مربوطه در سطح کشور به وجود آمده است ازین رو  اتخاذ تصمیم در مورد نوسازی ناوگان ها  به طورمستقل تحت  نظر سازمان تاکسیرانی نیست و سیاستی کلی برای دستگاه های اجرایی کشور است .

وی افزود :  در سال گذشته توافقاتی میان ستاد سوخت و گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تحویل خودروی سمند EF7 به دارندگان تاکسی های فرسوده صورت گرفت  لذا برای آن دسته از تاکسی دارانی که خودرویشان عمری بیش از 10 سال داشت  سهمیه هایی تعیین شد که در استان قم از میان 1580 دستگاه تاکسی فرسوده به حدود هزار دستگاه،  سهمیه نوسازی تعلق گرفت  .

عزتی ضمن اشاره به عدم استقبال دارندگان تاکسی های فرسوده ، علت این موضوع را   بروز مشکلاتی در اعطای  وام و تسهیلات به متقاضیان  و خصوصا تک نوع بودن خودرو  اعلام کرد و گفت  میزان استقبال ازین طرح  نه تنها در استان قم بلکه در سراسر کشور دارای افت شدید بوده ،  اما به هر جهت در این شهر  با لطف خداوند توانستیم در مدت تعیین شده بالغ بر یک پنجم تاکسی های پیکان فرسوده  را نوسازی کنیم .

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قم در پاسخ به پرسش خبرنگارخبر خودرو  مبنی بر اجرای طرح پرداخت  الکترونیکی کرایه های تاکسی در سطح استان قم  گفت : دراین  استان اقدامات لازم  در خصوص تهیه  نرم افزار  و آر اف بی انجام شده و همچنین جلسات و مصوبات نیز به پایان رسیده اما پیرو نامه ابلاغی  اتحادیه تاکسیرانی  مبنی بر بروز مشکلات در اجرای این طرح در برخی از شهر های کشور ، سازمان تاکسیرانی قم این  طرح را در مرحله بررسی متوقف نموده است .

عزتی در ادامه افزود: هم اکنون اتحادیه متولی شده و در حال تجزیه تحلیل این دلایل بروز مشکلات به منظور رفع آن است . بر این اساس پس از اعلام اتحادیه و معرفی کم نقص ترین آر اف بی موجود اقدامات لازم برای اجرایی شدن این طرح  در قم انجام خواهد شد لذا مدتی است که منتظر دستور آغاز این طرح از سوی سازمان هستیم .

وی اعلام کرد : سازمان تاکسیرانی به شهروندان عزیز توصیه میکند که به جای وسیله نقلیه شخصی از تاکسی استفاده کنند چرا که این ناوگان برای عموم شناخته شده  واز امنیت و ایمنی بالایی برخوردار است  .

وی با اشاره به اینکه تمام رانندگان تاکسی در سیستم این سازمان دارای پرونده و کد اختصاصی  هستند،  از مردم خواست اگر نسبت به فعالیت های  ناوگان انتقاد یا پیشنهادی دارند با شماره تلفن 36628800 ، پیامک 30005133 و یا 137 در میان بگذارند  .

عزتی همچنین افزود:  اگر تماس گیرندگان پس از ارائه پیشنهادات و شکایت خود ، شماره  تماس اعلام کنند سازمان پس از پیگیری، با پیگیری هایی که انجام شد نتیجه کار را به اطلاع افراد خواهد رساند .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"