کد خبر: ۳۱۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۴

اختصاص حداقل 6 درصد از سود خودروسازان به بخش تحقیق و توسعه

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان با تکیه و تمرکز بر تحقیق و پژوهش و در سایه حمایت های دولت باید در مسیر توسعه محصولات ملی و ارتقاء کیفیت در صنعت خودرو حرکت های جدی نمایند تا شاهد ارتقاء جایگاه و تحولی اساسی در صنعت خودرو باشیم.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : به هر میزان خودروسازان در بخش تحقیق و توسعه و جذب تکنولوژی و سرمایه گذاران جدید حر کت نمایند مسلما تولیدات کیفی تر ، به روز و قابل رقابتی در این صنعت شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد : در شرایط کنونی هر گونه اقدام در جهت رشد تولید ، توسعه و جذب سرمایه گذاران جدید و حرکت در راستای خصوصی سازی واقعی ، می تواند بسیاری از موانع و مشکلات را پیش پای صنعت خودرو بردارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت سه موضوع  کیفیت ، قیمت تمام شده و استفاده از فن آوری های نوین در صنعت خودرو، اظهار داشت : در شرایط کنونی کشور رشد تولید هنگامی محقق می شود که به طور هماهنگ  سه موضوع  کیفیت ، قیمت و کسب فن آوری های نوین دنبال شود مسلما تحقق بخش مهمی از این شرایط به تحقیق و پژوهش در حوزه خودروسازی باز می گردد.

وی اظهار داشت : امروز برای کسب رضایتمندی مشتریان و جذب بازارهای داخلی و خارجی حداقل باید بخشی از در آمد شرکتها به این امر اختصاص یابد قطعا پژوهش می تواند به خودروسازان در بخش کیفیت و طراحی پلت فرم های جدید کمک موثری نموده و موجب جلب رضایت مشتریان شود.

نماینده شهریار در خانه ملت تصریح کرد : انتظار می رود امروز ارتباط تنگاتنگی میان دانشگاهها و بخش های تولیدی و صنعتی ایجاد شود تا در راستای این همکاری ، ضمن توجه و تکیه بر توان و دانش داخلی و ارتباط بهتر میان دانشگاهها ، شاهد کسب سود بیشتر در حوزه تولید و صنعت کشور باشیم.

گروسی گفت : البته این مساله باید در مجامع شرکتها مصوب شود که پیش از تقسیم سود حداقل 5 تا 6 درصد از درآمد شرکتها به بخش تحقیق و پژوهش اختصاص یابد .

وی افزود : هر چند خودروسازان در این زمینه حرکت هایی را داشته اند  به طوری که در جلساتی که تاکنون با خودروساز داشته ایم اغلب آنها از این موضوع استقبال کردند و در پی آن هستند که  پیش از آنکه سودی سهامداران را توزیع کنند بخشی را به بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده و سرمایه گذاری نمایند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"