کد خبر: ۳۱۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۴

پیش بینی تاثیر لغو تحریم ها بر قیمت خودرو در کشور

به گزارش خبر خودرو،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط لغو تحریم ها ، هر گونه افزایش قیمت خودرو معنی ندارد.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : با توافقات هسته ای و رفع تحریم ها هر گونه افزایش قیمت خودرو معنی نداشته و باید شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم.

وی اظهار داشت : در توافقی که اخیرا شرکت ایران خودرو با شرکت پژو داشته ، مقرر گردیده تا ادامه همکاری ها بر مبنای سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد بنابراین با شکستن تحریم ها سرمایه گذاران در حوزه خودروسازی وارد کشور شده و باعث تامین منابع مالی  و انتقال دانش فنی  خواهند شد  از این رو در راستای حضور شرکتهای خارجی و سرمایه گذاری مشترک  انتظار می رود که تولید  خودروها به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.

وی تصریح کرد : با افزایش کمی تولید خودرو در شرایط لغو تحریم علاوه بر اینکه باید کیفیت خودروها افزایش یابد بلکه باید رشد تولید کاهش قیمت خودروها را نیز به دنبال داشته باشد نه افزایش قیمت را.

وی تصریح کرد : هر گونه برداشتن تحریم ها و افزایش سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و تامین قطعات از شرکتهای اصلی قطعا می تواند موجب ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو شود.

نماینده  آوج و بویین زهرا در خانه ملت تاکید کرد : اینکه مطرح شود که رفع تحریم ها تاثیری در قیمت خودرو ندارد اظهار نظر منطقی و عقلانی نیست.

عباسپور افزود : با افزایش سرمایه گذاری در شرکتهای خودروساز تبعا بخشی از مشکلات مالی خودروسازان حل خواهد شد و در نتیجه افزایش کمی و کیفی تولید را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت : البته نمی توان زمان دقیقی را در خصوص تاثیر رفع تحریم بر صنعت خودرو تعیین کرد هر چند به لحاظ کلی بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که لغو تحریم ها تاثیری در شرایط کنونی قیمت ها نخواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"