کد خبر: ۳۱۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : تاکنون سازمان استاندارد و سایر دستگاههای ناظر گزارشی را مبنی بر استاندارد بودن بنزین وارداتی به کمیسیون انرژی ارائه نکرده اند.

تاخیر سازمان استاندارد در ارائه گزارش کیفیت بنزین های وارداتی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : تاکنون سازمان استاندارد و سایر دستگاههای ناظر گزارشی را مبنی بر استاندارد بودن بنزین وارداتی به کمیسیون انرژی ارائه نکرده اند.

حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به عدم تایید استاندارد یورو4  بنزین های وارداتی ، اظهار داشت : با وجود  واردات و استفاده بنزین های وارداتی در کشور متاسفانه تاکنون سازمان استاندارد  و حتی مسئولان محیط زیست هیچ کدام  در خصوص اینکه بنزین های وارداتی یورو4 است یا نه اطلاعی نداشته اند.

وی گفت : این قطعا این مساله ایراد بزرگی است که کالایی وارد و در کشور مصرف شود اما مسئولان  نتوانند پاسخ گوی اینکه این کالا تا چه میزان استاندارد بوده , باشند.

وی افزود : با توجه به جریانات صورت گرفته در خصوص بنزین های وارداتی ، مقرر گردید تا در جلسه ای سازمان ها و ارگان های مسئول و ناظر بحث استاندارد بودن بنزین  وارداتی را به کمیسیون گزارش نمایند که تا کنون چنین گزارشی به دست اعضای کمیسیون انرژی نرسیده است.

وی همچنین در خصوص تاثیر ارائه گزارش مکتوب سازمان استاندارد بر تصمیم اعضای کمیسیون انرژی و راهکار این مساله خاطر نشان کرد : کمیسیون انرژی در صورت مسلم شدن این مساله،  بر اساس وظیفه ای که بر عهده دارد عمل خواهد کرد زیرا برای نمایندگان و اعضای کمیسیون این مساله قابل قبول نیست که خلاف مشخصات استاندارد یورو4 بنزین وارد کشور شود بلکه باید  هر گونه واردات بنزین به کشور مطابق با استاندارد یورو4 باشد .

وی اظهار داشت : سازمان استاندارد و همچنین سازمان محیط زیست بر اساس وظیفه قانونی خود باید نسبت به ورود و کنترل بنزین های وارداتی دقت و توجه بیشتری به خرج داده و اجازه نمی دادند که بنزین هایی که مطابق با استاندارد نیست وارد کشور شوند.

نماینده مردم ماهشهر در خانه ملت با اشاره به ممانعت هایی در خصوص کنترل بنزین وارداتی تصریح کرد : هیچ وزارتخانه ای نمی تواند جلوی کنترل کیفیت  کالاهایی را که در حیطه وظایف سازمان استاندارد است را بگیرد چون این اقدام از وظایف ذاتی سازمان استاندارد است و وزارت نفت نه حق این کار را دارد و نه می توادن مانع شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"