کد خبر: ۳۱۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

ایران باید به حوزه تولید و صادرات خودرو در منطقه تبدیل شود

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه تلاش شرکتها در مسیر تولید و توسعه و جذب سرمایه بخش خصوصی می تواند بسیاری از موانع و مشکلات خودروسازان را برطرف نماید.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : به هر میزان در حوزه تولید و توسعه و ارتقاء تکنولوژی در این بخش از صنعت سرمایه گذاری شود قطعا تولیدات با کیفیت تر ، به روز تر و قابل رقابتی در حوزه خودروسازی خواهیم داشت .

وی در ادامه با توجه به بستر و شرایط فراهم شده جهت حضور و همکاری با خودروسازان خارجی ، تصریح کرد : باید با خودروسازانی همکاری کنیم که فناوری صنعت خودروی کشور را ارتقاء دهند.

وی گفت : باید صنعت خودروی کشور از شرایط جدید بوجود آمده بهره برده و با استفاده مناسب از مزیت و موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه، ایران را به حوزه تولید و صادرات خودرو تبدیل نمایند.

وی با توجه به حضور شرکتهای خودروساز اروپایی در ایران تاکید کرد : خودروسازان داخلی هم اکنون به لحاظ قوای محرکه ، صنعت قطعه‌سازی و تولید موتور از دانش و توانایی خوبی برخوردار است اما باید در تولید پلت فرم نیز عملکرد جدی تر داشته باشند از این رو می‌توان با همکاری مشترک با خودروسازان معتبر در دنیا و طراحی و تولید پلت فرم های جدید ، تنوع و کیفیت خودروهای داخلی را افزایش داد.

نماینده شهریار در خانه ملت اظهار داشت : امروز هر گونه همکاری مشترک با خودروسازان اروپایی باید با هدف توانمندسازی صنعت خودرو ایران صورت گیرد.

گروسی تاکید کرد : با توجه به اعلام آمادگی شرکت های خودروساز خارجی در خصوص همکاری با ایران دولتمردان کشور باید با سیاست گذاری مناسب در جهت طراحی و تولید خودروی مشترک با شرکت های خودروساز خارجی اقدامات لازم را انجام دهند .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"