کد خبر: ۳۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

پرهیز از بکارگیری نیروهای ناکارامد و سیاسی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل گروه بهمن با اشاره به اینکه نباید مشکلات ساختاری اقتصاد کشور را به گردن صنعت خودرو انداخت گفت : باید واقع بین بود و انتقاداتی را به صنعت خودرو وارد کرد که توان اصلاح آن را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو،  محمد رضا سروش در همایش بررسی  وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو  اظهار داشت : متاسفانه در دولت گذشته صنعت خودرو دست آویزی برای مبارزه با گرانی قرار گرفت و ناکارامدی اقتصادی جامعه به صنعت خودرو آدرس داده شد.

وی افزود : صنعت خودرو ایران در سالهای گذشته فرصت های اقتصادی زیادی را برای کشور فراهم نموده است هر چند در این مدت با محدودیت های ارزی نیز مواجه بوده است.

وی گفت : پتانسیل هایی که بواسطه صنعت خودرو و قطعه سازی در این سالها در کشور ایجاد شده در شرایطی که از نگاه ناظران بیرونی این صنعت خارج نبوده اما متاسفانه مورد توجه منتقدین داخلی واقع نشده است.

وی اظهار داشت : اگر بخواهیم نقدی به صنعت خودرو وارد کنیم باید به این نکته اشاره کرد که چرا به فرصت های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل عمومی کمتر توجه شده است و متاسفانه عمده سرمایه گذاری ها در حوزه تولید خودروهای سواری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سوالات کلیدی و اساسی زیادی در حوزه صنعت خودرو مطرح است ، تصریح کرد :  اگر بنا باشد که به تمام داشته های خود در حوزه صنعت خودرو انتقاد نماییم به نظر می رسد دیگر چیزی برای افتخار نخواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به لزوم نگاه به بازار خدمات پس از فروش در جهان اظهار داشت :  در شرایطی که حاشیه سود خدمات پس از فروش در دنیا حدود 30 در صد است در ایران حاشیه سود در این بخش مثل خودرو به دلیل محدودیت های ساختاری که وجود دارد بسیار اندک است به طوری که متوسط حاشیه سود شرکتهای خدمات پس از فروش داخلی طی سنوات گذشته 5 در صد است که چنانچه با میزان تورم مقایسه شود به نظر حاشیه سود قابل توجهی نیست.

وی گفت : متاسفانه امروز مشکلات ساختاری که در حوزه تولید خودرو وجود دارد در بخش خدمات پس از فروش نیز با آنها مواجه هستند.

مدیر عامل گروه بهمن در ادامه به وضعیت خدمات پس از فروش در این گروه پرداخت و اظهار داشت : گروه بهمن تاکنون سرمایه گذاری خوبی را در حوزه خدمات پس از فروش داشته و همواره 3 درصد از در آمد را صرف شبکه خدمات پس از فروش نموده به طوری که این گروه همواره جزء شرکتهای برتر در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین بوده است.

مهندس سروش افزود : خوشبختانه شرکت مزدا یدک، شرکت خدمات پس از فروش خودروهای سبک گروه بهمن در رنکینگ اخیر در حوزه ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش شرکتها رتبه یک را کسب کرده و بالاترین  میزان رشد کیفی را در این راستا در سال گذشته داشته است  ضمن اینکه شرکت های سیبا موتور و بهمن دیزل نیز در حوزه سنگین از رنکینگ خوبی در حوزه خدمات پس از فروش برخوردارند.

وی افزود : گروه بهمن همواره بر این اعتقاد بوده  که فضای خدمات پس از فروش فرصت و مزیت رقابتی را برای این گروه فراهم می نماید از این رو با ارائه خدمات پس از فروش مناسب تلاش نموده تا سهم خوبی را در بازار خودرو کشور کسب نماید.

وی کیفیت را دغدغه امروز کلیه فعالان عرصه تولید خودرو دانست و گفت : آنچه که همواره دغدغه همه فعالان در حوزه صنعت خودرو و مشتریان بوده ،  کیفیت است ، کیفیتی که قطعا محصول بکارگیری نیروهای کارامد است و در صورت عدم استفاده از چنین نیروهایی نمی توان توقع تولید محصول با کیفیت را داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در فرایند تولید قطعات ، تامین قطعات  ، توزیع و خدمات پس از فروش رسالت ملی ماست که نسبت به بکارگیری نیروهای کارامد و مجرب و حرفه ای اقدام کنیم و از بکارگیری نیروهای ناکار امد و سیاسی که موجب ضربه به صنعت خودرو می شوند پرهیز شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"