کد خبر: ۳۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴

زمينه برای افزايش همکاري های صنعتی و معدنی بين ايران و لهستان مهياست

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیرصنعت،معدن وتجارت گفت: ایران و لهستان می توانند در زمینه های صنعتی و معادن همکاری های خوبی داشته باشند.

محمدرضا نعمت زاده در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان افزود: زمینه برای افزایش تعاملات و ارتباطات دو کشور و جود دارد و می توانیم در بخش صنایع ریلی، حمل و نقل و تجهیزات آن ، معدن ، انرژی های تجدید پذیر، صنایع کشاورزی و غذایی ، ماشین سازی، کشتی سازی و تجهیزات فنی بین دو کشور مذاکره صورت گیرد.

وی افزود: بخش های خصوصی هر دو طرف می توانند فعالانه با هم در ارتباط باشند که دراین راه ما تسهیلات لازم را برای آنها مهیا خواهیم کرد و شرکتهای مهندسی و پیمانکاری دو طرف نیز می توانند در کشورهای یکدیگر کار کنند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن استقبال و حمایت از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک دو کشور ؛ این اقدام را مسیر مناسبی برای گسترش ارتباطات دو طرف دانست .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاستهای تدوین شده برای همکاری با شرکتهای دوست تصریح کرد: استقبال برای توسعه و همکاریهای جدید البته در زمینه های مورد علاقه طرفین و دارای مزیت نسبی برای دو طرف، دنبال کردن همکاریهای بلندمدت و راهبردی از جمله سیاستهای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: انجام سرمایه گذاریهای مشترک و همکاری در جهت فعالیتهای مورد نیاز کشور که قابلیت صدور کالا و خدمات به دیگر کشورها را داشته باشد نیز جزء دیگر سیاستهای ما خواهد بود.

نعمت زاده اضافه کرد: همان گونه که بازارهای خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد انتظار داریم تا در بازارهای شما نیز به روی ما باز باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: انتقال فناوری، دانش فنی به روز و قابل رقابت ، علاقه مندی به حضور در بازارهای خارجی ، تولید و صدور کالا ها و همچنین گسترش تحقیق و توسعه R ampersand D و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز دیگر سیاستهای در نظر گرفته شده ما را شامل می شود.

به گفته نعمت زاده، لهستان در زمینه معادن زیر زمینی از تجربه های خوبی برخوردار است که می توان زمینه توسعه همکاریهای را در بخش معادن مس ، سرب و روی و زغالسنگ فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران هم از معادن روی زمین و هم زیر زمین بهره مند است یادآور شد: فعالیت ما بیشتر معطوف به معادن روی زمین بوده و با توجه به اینکه کشور لهستان در زمینه ساخت ماشین آلات برای معادن زیر زمینی تجربه خوبی دارد می توانیم در باره اکتشاف معادن نیز از تجهیزات و تجربیات آنها استفاده کنیم .

همچنین در این دیدار« یانوش پیخوچینسکی» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کشور جمهوری لهستان ،با تاکید بر گسترش همکاریهای دو کشور تصریح کرد: آمدن ما به ایران تنها برای فروش کالا نیست بلکه خرید کالا از ایران و سرمایه گذاری در این کشور از دیگر برنامه های ما خواهد بود.

وی با اشاره به زمینه های مختلف همکاری از جمله بخش صنعت و حمل و نقل افزود: ما خواستار ادامه همکاریها و سرعت بخشیدن به آنها هستیم .

معاون نخست وزیر جمهوری لهستان در ادامه ابراز امیدواری کرد؛ اتاق بازرگانی ایران - لهستان تشکیل و برگزار شود .

وی گفت: باید سطح تبادلات اقتصادی دو کشور ارتقاء یابد و زمینه برای این افزایش همکاری آماده شده است.

پیخوچینسکی با بیان اینکه کشور لهستان حمایتهای لازم را در اتحادیه اروپا از ایران به عمل خواهد آورد خاطرنشان کرد: آینده خوبی را برای گسترش و ادامه همکاریها متصور هستیم و تلاش خواهیم کرد زمینه های لازم را برای بسط و توسعه تعاملات و تبادلات دو کشور فراهم کنیم .

وی با اشاره به اینکه در پاییز امسال نمایشگاهی با حضور سرمایه گذاران ایرانی در لهستان برگزار می شود افزود: در سال آینده نیز سرمایه گذاران ما در نمایشگاه کشاورزی ایران شرکت خواهند کرد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"