کد خبر: ۳۳۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی با اشاره به ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر 40 دستگاه خودروی هیبرید در فرودگاه مهرآباد و 40 دستگاه در سطح شهر در حال تردد است و در ماه های آینده بر تعداد آن ها در معابر شهر اضافه خواهد شد.

نوسازی 10 هزار خودروی فرسوده در تفاهم نامه ای با شرکت ایران خودرو

به گزارش خبرخودرو ، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی با اشاره به ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر 40 دستگاه خودروی هیبرید در فرودگاه مهرآباد و 40 دستگاه در سطح شهر در حال تردد است و در ماه های آینده بر تعداد آن ها در معابر شهر اضافه خواهد شد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به نوسازی خودرو های فرسوده اظهار داشت: اوایل مهر ماه سال جاری قراردادی با گروه صنعتی ایران خودرو برای نوسازی 10 هزار تاکسی فرسوده با خودروهای سمندEF7 و پژو منعقد شده که تعداد 60 درصد آن سمند و 40 درصد آن پژو خواهد بود و عملیات نوسازی آن با همکاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام می شود و در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر برای نوسازی ثبت نام کرده اند. 

وی با اشاره به وضعیت کنونی تاکسی های فرسوده ناوگان گفت: در حال حاضر بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که براساس قانون تعیین شده در رابطه با عمر مفید خودروهای فعال در ناوگان تاکسیرانی ، خودروهای بالای 10 سال فرسوده محسوب خواهند شد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی در خصوص وضعیت نوسازی خودروهای پیکان فعال اظهار داشت: در حال حاضر در تهران بیش از 6 هزار و 300 دستگاه پیکان فرسوده وجود دارد که تمام این تعداد خودروها در حمل و نقل شهری فعال نیستند چرا که تعداد قابل توجهی به دلیل استهلاک از رده خارج شده و در پارکینگ ها در انتظار نوسازی است و از این تعداد حدود3 هزار و 600 دستگاه نوسازی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر تا پایان دی ماه امسال باید تاکسی پیکان نوسازی شوند چرا که از این تاریخ به بعد دیگر این خودروها قادر به تردد در شهر نخواهند بود و در صورت مشاهده با آن ها اعمال قانون خواهند شد.

 معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی در خصوص تاکسی های گردشگری خاطرنشان کرد: هم اکنون تفاهم نامه ای با سازمان رفاه اجتماعی شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی برای ورود تاکسی های گردشگری به ناوگان صورت گرفته است در این راستا رانندگان تاکسی های گردشگری باید مورد آموزش های لازم قرار گیرند و به نقاط گردشگری آشنا باشند همچنین این رانندگان باید مسلط به زبان انگلیسی نیز باشند شهروندان می توانند از طریق درگاه هایی که سازمان رفاه اجتماعی شهرداری مشخص نموده است اقدام به ثبت نام نمایند.

ابراهیمی در ادامه گفت: پایلوت این خودروها از تعداد 50 دستگاه شروع خواهد شد و در صورت تقاضای مردم بر تعداد آن اضافه خواهد شد.

وی در خصوص کرایه ی خودروهای هیبریدی تصریح کرد: خودروهایی که استاندارد یورو 5 به بالا رو دارا می باشند از نظر کرایه نسبت به بقیه گران تر می باشند در این راستا شورای اسلامی شهر تهران برای این گونه خودروها افزایش کرایه تا سقف 50 درصد را با توجه به خدمات و هزینه اولیه در نظر گرفته است.

وی اذعان داشت: هم اکنون کرایه خودروهای هیبرید در فرودگاه مهرآباد در مقایسه با تاکسی های دیگر حدود 40 درصد افزایش قیمت داشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"