کد خبر: ۳۳۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

تکلیف خودروهایی که قوانین را نقض می کنند چیست؟

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو از افزایش تحرک در بازار معاملات خودرو خبر داد و گفت : اعلام برخی از طرح های جدید فروش شرکتهای خودروساز طی روزهای اخیر و جذابیت شرایط این طرح ها برای متقاضیان ، موجب تحرک در بازار خودرو شده است.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : میزان مراجعه متقاضیان طی روزهای اخیر حاکی از روند خوب خودروهای ثبت نام برای تحویل در سه ماهه پایانی سال است.

وی در ادامه به بی تفاوتی متقاضیان نسبت کمپین اخیر اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با بی تفاوتی مصرف کنندگان در خصوص کمپین اخیر ، به تدریج بازار خودرو در حال بازگشت به شرایط عادی است.

وی همچنین با اشاره به عدم نوسان در قیمت خودرو های داخلی تصریح کرد : طی چند روز گذشته قیمت خودروهای داخلی تغییری نداشته و با قیمت مصوب کارخانه در بازار معامله می شوند و به تدریج بازار خودرو در حال رسیدن به ثبات قیمت است.

این فعال بازار خودرو در ادامه در خصوص بازار خودروهای وارداتی اظهار داشت : همچنان رکود شدید بر بازار خودروهای وارداتی حاکم است و عملا خرید و فروشی در بازار وارداتی ها صورت نمی گیرد ضمن اینکه طی  روزهای اخیر تغییر قیمتی نیز در خودروهای وارداتی ها رخ نداده و همچنان با افت قیمتی ها در ماههای اخیر صورت گرفته در بازار معامله می شوند.

نیکخواه در ادامه با توجه به وجود برخی از خودروهای بالای 2500 سی سی در نمایشگاهها و یا تردد تعدادی از این خودروها در  در خیابان ها گفت : هر چند پلاک شدن خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است اما گاها برخی از این خودروهای  به صورت موردی وارد تهران می شوند که این خودروها همگی دارای مجوز ورود و تردد هستند.

وی با اشاره به ارائه مجوز ورود خودرو به برخی از جانبازان بالای 70 درصد ، اظهار داشت : غالب این خودروهای بالای 2500 سی سی که شماره گذاری انها از سوی پلیس ممنوع است بواسطه مجوزهایی که پیش از این به تعدادی از جانبازان بالای 70 درصد ارائه شده ، وارد و شماره گذاری شده اند.

وی تاکید کرد : غالب این افراد که به دلیل اینکه موفق به خرید خودروهای اتومات و از تولیدات داخلی نشده اند ناگزیر به ورود خودرو با تخفیفات گمرکی برای استفاده شخصی شده اند که تا 5 سال نیز اجازه فروش نخواهند داشت ضمن اینکه در واردات این نوع خودروها ، قطعا خودروهای آمریکایی و فاقد خدمات پس از فروش مجوز ورود نخواهند داشت.

وی گفت : هم اکنون برخی از خودروهای لوکس مانند انواع بنز مدل 2015 در کف بازار وجود دارند که  همچنان پلاک نشده اند و گاها از ورودی های مناطق آزاد مجوز ورود آنها کسب شده و وارد کننده همچنان در حال مکاتبه با گمرک است تا ترخیص کنند اما تاکنون مجوزی برای ترخیص این قیبل خودروها صادر نشده است.

وی خاطر نشان کرد : البته برخی از خودروهایی که در مناطق آزاد تردد  می کنند و تردد و شماره گذاری آنها در غیر این مناطق ممنوع است گاها با دریافت مجوز گذر موقت در شهرها تردد می کنند .

وی گفت : هم اکنون بالای 25 هزار انواع خودروی وارداتی در کف بازار وجود دارد که رقم بسیار بالایی است در حالی که این رقم تا پایان شهریور ماه به طور دقیق 43 هزار دستگاه بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"