کد خبر: ۳۴۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران با اشاره به آمار تولید موتورسیکلت در کشور گفت : هم اکنون بیش از 100 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شده در انبارهای شرکتهای تولیدی موتورسیکلت باقی مانده به طوری که این افت فروش مشکلات زیادی را برای این صنعت بوجود آورده است.

بیش از 50 درصد از کارخانجات تولیدی موتورسیکلت تعطیل شد

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران با اشاره به آمار تولید موتورسیکلت در کشور گفت : هم اکنون بیش از  100 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شده در انبارهای شرکتهای تولیدی موتورسیکلت باقی مانده به طوری که این افت فروش مشکلات زیادی را برای این صنعت بوجود آورده است.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : این وضعیت موجب شده که بیش از 50 درصد از کارخانجات موتورسیکلت سازی کشور کاملا تعطیل و 50 درصد مابقی تنها با 30 درصد ظرفیت فعالیت نمایند.

وی اظهار داشت : هم اکنون اکثر تولیدکنندگان مشغول به تولید هستند تا چنانچه در بهمن ماه مدل های تولیدی از سوی پلیس راهور مورد تایید قرار گیرد بتوانند در نمایندگی های فروش در کشور توزیع نمایند.

وی با اشاره به افت خرید و فروش موتورسیکلت در کشور در برخی فصول خاطر نشان کرد : هرساله خرید و فروش موتورسیکلت در فصل زمستان بین  تا 40 تا 60 درصد کاهش می یابد این در حالی است که با رکود ایجاد شده این افت افزایش یافته از این رو در صورتی که دولت تسهیلاتی را جهت خرید به متقاضیان خرید موتورسیکلت ارائه نمایند بخش زیادی از موتورسیکلت های که در کارخانجات دپو شده با شرایط اختصاص یافته به فروش خواهند رسید.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران در ادامه با توجه به انتشار اخباری مبنی بر آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در کشور گفت : در حال حاضر موتورسیکلتهای تولید در کشور همگی دارای کاتالیست بوده و هیچ کدام آلایندگی را به همراه ندارند در حالی که در برخی از خودروها برخی تنها یک کاتالیست نصب شده اما در اگزوز هر موتورسیکلت ها دو کاتالیست نصب شده است.

حجازی با اشاره به رفع مشکل آلایندگی موتورسیکلت ها خاطر نشان کرد :  با وجود تحریم ها در سالهای اخیر ، خوشبختانه این صنعت توانسته در تولیدات به روزی را داشته باشد به طوری که هم اکنون کلیه موتورسیکلت های تولیدی در کشور مطابق با استانداردهای روز دنیاست.

وی گفت : هر چند این جریان هزینه های سرباری را برای این واحدهای تولیدی داشته اما به جهت همراهی با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان استاندارد ، توانسته ایم مشکلات این بخش را برطرف نماییم.

وی افزود : امروز مواردی که در خصوص آلایندگی موتورسیکلت ها مطرح می شود مربوط به موتورسیکلت های فرسوده ای است که در خودروها نیز این شرایط وجود دارد.

وی با اشاره به تردد موتورسیکلت های دو زمانه در اروپا گفت : در ایران بیش از 10 سال است که این موتورسیکلت ها از رده خارج شده است اما همچنان در اروپا استفاده می شوند.

وی تصریح کرد : هم اکنون در صنعت موتورسیکلت کشور هیچ موتور انژکتوری وجود ندارد و تنها کاربراتوری استفاده می شوند که مصرف بنزین بالاتری دارند .

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"