کد خبر: ۳۴۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: در حال حاضر 280 کارخانه قطعه سازی در استان البرز وجود دارد که خودروسازان بیش از هزار میلیارد تومان به آنها بدهکارند.

دولت برای نجات صنعت قطعه سازی وارد عمل شود

خودروسازها 1000میلیارد تومان به قطعه سازان البرزی بدهکارند

به گزارش خبرخودرو، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: در حال حاضر 280 کارخانه قطعه سازی در استان البرز وجود دارد که خودروسازان بیش از هزار میلیارد تومان به آنها بدهکارند.

مولایی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو  افزود: مشکل اصلی قطعه سازان این است که خودروسازان بدهی خود را به آن ها پرداخت نمی کنند و متاسفانه اقدامی که از سوی دولت انجام شده این است که به خودروسازان تسهیلات و اعتباراتی واگذار می کند تا از این طریق خودروسازان بخشی از این پول را به قطعه سازان تزریق کنند.در صورتی که این راه نجات صنعت قطعه سازی نیست.

وی افززود: در ابتدا خودروسازان باید به به تغییر ذائقه مشتری یا مردم توجه کنند و پیشنهاد اتاق بازرگانی این است که شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی و کارخانجات بزرگ  همکاری و تعامل داشته باشند و خودروهای خود را به روز کنند و در مرحله بعد بازارهای منطقه خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه تولید خودرو در ایران نسبت به جمعیت کشور به اشباع رسیده گفت:باید به فکر صادرات خودرو باشیم و در خصوص به روز رسانی تولید،دولت می تواند نقش اساسی داشته یاشد وبا ایجاد استراتژی و راه حل جدید با تامین مطالبات قطعه سازان،به ادامه حیات این صنعت کمک  زیادی کند.

وی افزود:قطعه سازان نیز این آمادگی را دارند که باتوجه به نیاز خودروسازان ، در خط و قالب تولیدشان تغییر ایجاد کرده و تولیدات خود را به روز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: از مشکلات اصلی قطعه سازان این است که بانک ها، وام با بهره 28 درصد به تولیدکنندگان پرداخت می کنند که این میزان بهره، قطعا پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نخواهد بود چراکه ارزش افزوده ای که در تولید وجود دارد جوابگوی 28 درصد سود بانکی نخواهد بود.این درحالیست که اگر بانک ها  وام با بهره زیر 10 درصد به تولیدکنندگان اعطا کنند،تولید می تواند به حیات خود ادامه  دهد که  درهمین راستا نیاز به تعیین یک سری استراتژی  از سوی دولت است که این استراتژی ها می تواند به راه انداری مجدد و حفظ اشتغال موجود کمک کند.

مولایی گفت:ما انتظار داریم دولت وارد عمل شده و اگر به خودروسازان بدهی دارد، پرداخت کند تا خودروسازان نیز بدهی خود را به قطعه سازان پرداخت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"