کد خبر: ۳۶۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازان سایپا درباره طرح تعویض خودروهای فرسوده و دست دوم گفت: اهمیت جایگزینی خودروهای فرسوده و همچنین خرید خودروهای دست دوم از بازار و جایگزینی با خودرو نو ، دو طرحی است که شرکت سایپا آغاز نموده است.

طرح های جدید سایپا در تعویض خودروهای فرسوده و دست دوم آغاز شد

به گزارش خبرخودرو، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازان سایپا درباره طرح تعویض خودروهای فرسوده و دست دوم گفت: اهمیت جایگزینی خودروهای فرسوده و همچنین خرید خودروهای دست دوم از بازار و جایگزینی با خودرو نو ، دو طرحی است که شرکت سایپا آغاز نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، رضا تقی زاده اظهار داشت: در این طرح مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت و آمار تصادفات جانی از عواملی است که در واقع با محوریت آلودگی هوا اهمیت داده شده است و شرکت سایپا قصد دارد پیشتاز و شروع کننده این طرح عظیم باشد.

وی افزود: در کشور حدود 5.17 میلیون دستگاه خودرو وجود دارد که استاندارد خودرو به نسبت کشورهای دیگر در کشور ایران پایین و متأسفانه تردد خودرو دو برابر استاندارد جهانی می باشد.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازان سایپا در ادامه با اشاره به بحث آلایندگی بیان کرد: موتورسیکلت ها 21 درصد، خودروهای سواری 43درصد و وانت بار و دیگر وسایل نقلیه 36درصد در آلودگی هوا نقش دارند و موضوع مهمی که کمتر به آن توجه شده تفاوت آلودگی خودروهای کاربراتوری و انژکتوری و خودروهای با استاندارد یورو4 می باشد. یک موتورسیکلت کاربراتوری 8 برابر خودروی یورو 4 و یک خودروی کاربراتوری 20برابر یک خودروی یورو4  آلودگی ایجاد می کند که در صورت جایگزینی یک خودروی کاربراتوری با خودروی یورو4  حدودا دوبرابر مصرف سوخت و آلودگی کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: یکی از معضلات آلودگی هوا تاکسی های کاربراتوری است که 9 درصد از خودروها کاربراتوری هستند و 50درصد آلودگی را ایجاد می کنند به همین دلیل سازمان مدیریت برنامه ریزی آغاز فاز اول طرح را تعویض تاکسی هی فرسوده ا قرار داده است.

تقی زاده درمورد طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: خودروهایی که درنظر گرفته شده خودروهایی است که کیفیت بالایی دارند و در این طرح شرکت سعی دارد میزان وام را تا حدودی افزایش و بازپرداخت وام طی 48 ماه باشد.

وی اظهار داشت: منابع این طرح متعلق به شرکت سایپا و واگذاری اعتبارات به متقاضیان از طرف شرکت انجام می شود .

وی در ادامه افزود: در این طرح خودروهای پراید 111، 131،تیبا 1و 2، وانت 151 و وانت نیسان در فاز اول و در صورتی که نمایندگی ها فعالیت خوب و ثبت نام بیشتری داشته باشند خودروهای L90، پارس تندر، ساندرو و انواع برلیانس نیز به لیست خودروها اضافه خواهد شد.

تقی زاده با بیان این‌که خودروهای سواری با عمر 20 سال و بیشتر و خودروهای وانت با عمر 15 سال و بیشتر قابلیت شرکت در این طرح را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: ارزش گواهی اسقاط هر خودروی فرسوده 2.5 میلیون تومان است که به سایپا ارائه می‌شود.

وی در ادامه ضمن تشریح طرح تعویض خودروهای دست دوم بیشتر از 5 سال سن افزود: احراز مالکیت و ورود خودروهای دست دوم به چرخه بازسازی از مزایای این طرح است؛ در این طرح از تجربه های گذشته استفاده و ذی نفع خرید و فروش را نمایندگی مجاز تعیین کرده ایم و سایپا تنها وارد نظارت بر ارائه گارانتی می شود.  

 

تقی زاده خاطرنشان کرد: شرکت سایپا از سال 85 تاکنون 350هزار دستگاه خودرو جایگزین نموده و در رابطه با جایگزینی خودروهای فرسوده جلسات متعددی در دولت و وزارت صنعت برگزار شده و بحث حمایت و پشتیبانی به صورت جدی مطرح و در حال پیگیری می باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"