کد خبر: ۳۶۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

آغاز مذاکرات و همکاری شرکتهای معتبر خارجی با صنعت تایر ایران

به گزارش خبر خودرو ، مدیر عامل شرکت یزد تایر از تلاش برخی از شرکتهای خارجی جهت همکاری با صنعت تایر ایران خبر داد و گفت : همزمان با رفع تحریم ها و اجرای برجام ، بسیاری از شرکتهای مطرح در حوزه صنعت تایر تلاش هایی را برای مذاکره و آغاز همکاری با صنعت تایر ایران داشته اند.

دکتر ستوده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به تاثیر برجام بر گسترش همکاری با شرکتهای صاحب صنعت در حوزه صنعت تایر و نقش آن بر رشد و توسعه در این صنعت  گفت :  قطعا اجرای برجام و رفع موانع همکاری ها بر توسعه و تغییر تکنولوژی صنعت تایر تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت  : پیش بینی می شود با اجرای برجام و لغو تحریم ها ،آینده بسیار خوبی در انتظار صنعت تایر باشد.

وی با اشاره به نتیجه شرایط کنونی بر صنعت تایر افزود : البته شرایط ایجاد شده در خرید مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات به طور کوتاه مدت موثر بوده اما تاثیر این وضعیت در دریافت دانش و تکنولوژی  روز تولید پروسه ای زمانبر بوده و در دراز مدت تاثیر آن مشخص خواهد شد.

وی همچنین به فراهم بودن زمینه ها برای توسعه صنعت تایر ایران پرداخت و اظهار داشت : البته در این سالها با وجود تحریم ها ، بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان در این صنعت تلاش نمودند که تولیدات با کیفیت و به روزی را تولید نمایند اما مسلما شرایط موجود این امکان را برای شرکت هایی که از تکنولوژی پایین تری به لحاظ تولید برخوردار بودند فراهم می کند تا نسبت به بروز رسانی در تولید و دریافت تکنولوژی جدید اقدامات موثری را نمایند.

وی با توجه به وجود برخی از دغدغه ها در خصوص افزایش واردات در پسابرجام گفت : با لغو تحریم ها در صورتی که واردات از کشورهای اروپایی و صاحب برند در این صنعت صورت گیرد هیچ نگرانی وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه مخالفتی با واردات تایر از شرکتهای مطرح در صنعت تایر نداریم افزود : تنها نگرانی امروز این صنعت ، واردات تایر از کشورهایی است که تایرهای بی کیفیت تولید می کنند و در واقع با دامپینگ و کاهش قیمت ها به تولید داخل ضربه وارد کرده و صنعت داخل را با مخاطره مواجه می کنند.

وی اظهار داشت : خوشبختانه امروز دولت با تعرفه های حمایتی و معقول از صنعت تایر حمایت می کند در عین حال نگرانی در خصوص واردات تایرهای با کیفیت وجود ندارد بلکه نگران ورود تایرهای کم کیفیت و بی کیفیت در کشور هستیم.

وی در ادامه به تصمیمات اخیر وزارت صنعت و معدن در خصوص واردات تایرهای بی کیفیت به کشور پرداخت و گفت : با اجرای این تصمیمات انتظار می رود در آینده نزدیک تایرهای بی کیفیت به کشور وارد نشود.

وی افزود : ایجاد الزاماتی چون وجود نمایندگی خدمات پس از فروش شرکتهای وارداتی و ورود محصولات معتبر و برند خارجی و دارای گواهینامه اروپایی از تصمیمات اخیر وزار تصنعت و معدن در ارتباط با واردات تایر به کشور است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر همچنین با توجه به مشکل نقدینگی تولیدکنندگان تایر در ماههای اخیر به تاثیر شرایط موجود بر اوضاع مالی این صنعت و پرداخت مطالبات آنها پرداخت و اظهار داشت : این موضوع بستگی به وضعیت خودروسازان دارد که تا چه میزان همکاری ها بر بهبود اوضاع نقدینگی شرکتها تاثیر گذاشته ک هاین مساله موجب پرداخت مطالبات صنعت تایر شود.

ستوده تصریح کرد : در صورتی که صنعت خودرو بازار خوبی داشته و تولیدات جدیدی را به بازار عرضه کند قطعا فروش شرکتها بهتر و مطالبات صنعت تایر نیز پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه به تاثیر حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت تایر اشاره کرد و گفت : صنعت تایر ایران آماده و پذیرای هر گونه همکاری مشترک و جوینت شدن با شرکتهای معتبر تولید تایر در دنیاست.

وی افزود : در چند روز اخیر و همزمان با اجرای برجام شرکتهای زیادی جهت همکاری تولیدکنندگان داخلی و فروش مواداولیه ابراز تمایل کردند کردند و تاکنون در خواست های خوبی در این راستا ارائه شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"