کد خبر: ۳۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو دارای بالاترین نرخ تامین قطعات یدکی در ایران است

به گزارش خبر خودرو، در بازدیدی که از انبار قطعات یدکی شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو صورت گرفت مهندس پیمان فر مدیرعامل این شرکت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه تامین و سفارش گذاری قطعات یدکی در انبار قطعات یدکی این شرکت به سوالات خبرنگار خبر خودرو در این ارتباط پاسخ داد.

رادین پیمان فر مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در ابتدا به ارائه تاریخچه ای در خصوص فعالیت این شرکت پرداخت و اظهار داشت : شرکت فروش و خدمات پس از فروش مدیران خودرو درسال 1383، به منظور ارائه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی ، تاسیس و با انجام اقدامات زیربنایی زمینه ارائه خدمات پس از فروش مناسب را در راستای چشم انداز و ماموریت های خود با محوریت خلق ارزش های برتر برای گروه مشتریان فراهم نموده است.

در حال حاضر این شرکت از طریق اعمال مدیریت در تامین قطعات یدکی اصلی و تاکید بر آموزش کارکنان و توسعه شبکه فراگیر نمایندگی های مجاز و ایجاد زیرساختهای لازم به منظور ارتقاء کیفیت و بهبود مستمر در ارائه خدمات خودرویی، در راستای افزایش رضایت مشتریان گام بر می دارد.

در جریان بازدید از انبار قطعات یدکی شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو ، مهندس پیمان فر ضمن اشاره به فضای کلی انبار قطعات یدکی این شرکت اظهار داشت : فضای کلی انبار قطعات یدکی حدود 40 هزار متر مربع است که چیدمان و دپو قطعات در آنجا صورت می گیرد.

به طور معمول تحویل قطعات از زمان سفارش گذاری تا ارسال به  نمایندگی ها چقدر زمان می برد ؟

پس از انجام سفارش گذاری توسط نمایندگی ها ، سفارشات به دو دسته فوری و کلی تقسیم می شوند که سفارشات فوری در همان روز به نمایندگی ها ارسال می شود و سفارشات کلی نیز بر اساس ارزش ریالی آنها جمع آوری و بین 3 روز تا نهایتا یک هفته به نمایندگی ها ارسال می شوند.

میزان ارزش دلاری قطعات موجود در انبار چه رقمی است ؟

هم اکنون ارزش دلاری قطعات موجود در انبار قطعات یدکی حدود 30 میلیون دلار و معادل بیش از 100 میلیارد تومان است ضمن اینکه در حال حاضر شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو دارای بالاترین نرخ تامین قطعات یدکی در کشور است به طوری که با توجه به تعداد خودروهای تولیدی ، سرمایه گذاری بسیار خوب و وسیعی را در این زمینه داشته است.

با توجه به برخی مسائل مطرح در خصوص خواب خودرو در نمایندگی ها و یا تاخیر در تحویل قطعات ، علت این گونه مسائل از نظر شما چیست ؟

برخی از نمایندگی ها با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی تمایل زیادی جهت سرمایه گذاری ندارند و پس از مراجعه خودرو به تعمیرگاه ، قطعه مورد نیاز را سفارش گذاری می کنند از این رو بین مراجعه مشتری تا تعمیر خودرو وقفه زمانی به وجود می آید.این امر در دست بررسی است تا مشوق های لازم جهت سرمایه گذاری مناسب در حوزه قطعات یدکی توسط نمایندگان صورت پذیرد .

آیا در در خصوص تامین قطعات یدکی ، کمبودی در انبار شرکت وجود دارد ؟

 خوشبختانه کلیه قطعات طبق برنامه وارد موجودی می شوند ولیکن در هر لحظه امکان وجود کسری قطعات حداکثر به میزان 5 درصد وجود دارد.

بیشترین قطعاتی که سفارش گذاری می شوند مربوط به  کدام مدل از خودروهای تولیدی شرکت ام وی ام است ؟

در حال حاضر بیشترین خودروهای تولیدی شرکت ام وی ام 530 و x33 است که مسلما حجم زیادی از قطعات متعلق به این دو مدل خودرو است ضمن اینکه بر اساس تعداد خودروها برنامه ریزی های لازم جهت تامین قطعات یدکی انجام می شود.

در صورتی که کمبودی در خصوص قطعه ای وجود داشته باشد از زمان سفارش گذاری از شرکت مادر تا رسیدن به دست شما چه میزان زمان صرف می شود ؟

برای تامین قطعات اضطراری دو روش وجود دارد یکی تامین از شرکت چری و دوم تامین از خط تولید که مسلما  تامین از خط تولید بسیار سریع تر صورت می گیرد هر چند تامین از خط تولید با توجه به قرار گرفتن در منطقه آزاد ، مستلزم هماهنگی با گمرک است اما حداکثر زمان در این بخش حدود  4 تا 5 روز بیشتر طول نمی کشد ضمن اینکه تامین اضطراری قطعات از چین نیز در بازه زمانی 25 روز تا یک ماه صورت می گیرد.

آیا برنامه ریزی ها جهت تامین قطعات مورد نیاز خودروهای جدیدی مثل تیگو 5 یا ام وی ام 110 جدید صورت گرفته است ؟

بله در این زمینه برنامه ریزی ها صورت گرفته و قبل از تحویل اولین خودرو به مشتری قطعات وارد انبار شده و توزیع آن بین نمایندگان آغاز گردیده است.

با توجه به اینکه هم اکنون یکی از مباحث و معضلات مهم ، موضوع قطعات تقلبی در بازار است برای مقابله با این مساله چه اقداماتی را انجام داده اید ؟

شرکت تمایل زیادی در خصوص  مقابله با قطعات تقلبی دارد که شروع این کار نیازمند سرمایه گذاری بر روی بسته بندی و الصاق لیبل هولوگرام بر روی آنها می باشد که تاکنون  این پروسه آغاز نگردیده است البته هم اکنون  قطعات چری با هولوگرام عرضه می شود که این امر در تشخیص قطعات تقلبی یا اصلی کمک موثری می نماید اما شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در نظر دارد تا علاوه بر هولوگرام چری ، نوعی لیبل و هولوگرام را به منظور افزایش امنیت خاطر مصرف کنندگان بر روی قطعات نصب کند .

وضعیت ایجاد فروشگاه مجاز شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در چه مرحله ای قرار دارد ؟

پروسه جذب افراد ذی صلاح در زمینه سرمایه گذاری و فروش قطعات یدکی در حال بررسی است و تا پایان سال جاری فروشگاههای مجاز این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

برخی از شرکتهای تامین کننده قطعات یدکی سامانه ای را تحت عنوان "تعیین اصالت قطعه " راه اندازی کردند آیا شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو نیز چنین برنامه ریزی را برای مشتریانی که قطعات را از بازار تامین می کنند انجام داده است ؟

مشتریانی که به فروشگاههای مجاز مراجعه نمایند می توانند از اصالت قطعاتی که خریداری می کنند مطمئن باشند ضمن اینکه در فاز بعدی نیز شرکت خدمات پس از فروش در نظر دارد تا سیستم تعیین اصالت را راه اندازی نماید البته هم اکنون هولوگرامی حساس به رطوبت توسط چری بر روی بسته نصب می گردد که در صورت مرطوب شدن برای مدتی محو و مجددا به حالت اولیه باز می گردد.

در پایان این بازدید باید اذعان کرد که مدیریت موضوع بسیار کلیدی و مهمی در هر مجموعه تولیدی و صنعتی و حتی خدماتی  است چرا که نتیجه بازدید از انبار قطعات یدکی شرکت مدیران خودرو و موفقیت های حاصل در این بخش حاکی از آن است که حضور مهندس پیمان فر و تلاش و پی گیری های ایشان موجب بهبود و تغییرات زیادی در زمینه تامین قطعات و بهبود اوضاع شبکه نمایندگی ها شده است و این قطعا یکی از نقاط مثبت و موفقیت های این مجموعه  محسوب می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"