کد خبر: ۳۸۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از جان سپردن بیش از 14 هزار نفر در تصادفات 10 ماه گذشته در کشور خبر داد.

کاهش 3.1 درصدی کشته های تصادفات

به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از جان سپردن بیش از 14 هزار نفر در تصادفات 10 ماه گذشته در کشور خبر داد.

‌سردار مهری گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3/1 درصد کاهش یافته است و به عبارت دیگر 450 نفر کمتر از پارسال کشته شده است.

وی افزود: گرچه مرگ و میرهای ناشی از تصادفات کاهش یافته اما 14 هزار فوتی آمار بسیار قابل توجه و بزرگی است که باید با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مربوط در کاهش این آمار عزمی راسخ تر داشته باشیم.

سردار مهری گفت: 73 درصد فوتی های امسال در تصادفات جاده ها و مابقی در درون شهرها کشته شده اند و از این تعداد 22 درصد عابران پیاده و 23 درصد موتور سیکلت سواران و مابقی را سرنشینان وسائل نقلیه تشکیل می دهند.

وی افزود: 51 درصد فوتی ها در صحنه تصادف و 49 درصد دیگر در مرحله انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان جان باخته اند.

سردار مهری گفت: در این رابطه 260 هزار نفر هم مجروح شده اند .

وی افزود: در 10 ماهه امسال 40 درصد آمار فوتی ها را رانندگان تشکیل می دهند و نزدیک به 6 هزار تصادف فوتی داشته ایم که 50 درصد مقصر بوده اند و 50 درصد هم مقصر نبوده اند.

سردار مهری گفت: در 11 ماه امسال برای 1/5 میلیون نفر گواهینامه رانندگی صادر و یک میلیون و 250 هزار وسیله نقلیه جدید نیز شماره گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم ترددها در نوروز 95 افزایش می یابد افزود: باید برای مدیریت وکنترل بهتر سفرهای نوروزی با تعامل همه دستگاه‌ها برنامه ریزی کنیم .

سردار مهری به اصلاح قانون راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: باز هم این قانون به بازنگری نیاز دارد تا با کسانی که تعدادشان اندک است و موجب فوت یا آسیب به دیگران می شوند با اعمال محرومیت‌های اجتماعی و مجازات سخت برخورد قاطع شود.

وی بیش از 5 هزار نقطه حادثه خیز و نا ایمن در جاده های سراسری کشور و منسجم نبودن ساختار مدیریت سوانح ترافیکی را از مشکلات موجود در حوزه راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا از آقایان نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هاشمی وزیر بهداشت خواست برای تسریع زمان حاضر شدن دستگاه‌های امدادی و اورژانسی بر سر صحنه تصادفات دستورات لازم را صادر کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"