کد خبر: ۳۸۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : باید با مدیریت صحیح و افزایش بهره وری ،هزینه تولید در خودروسازی ها کاهش یابد، قطعا افزایش قیمت راهکاری برای جلوگیری از ضرر و زیان و کسب سود نخواهد بود.

ادامه روند فعلی باعث افزایش ضرر و زیان خودروسازان خواهد شد

 به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی نارضایتی مصرف کنندگان داخلی را به همراه خواهد داشت.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به نبود وضعیت رضایت کامل مصرف کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی اظهار داشت : عدم تناسب کیفیت و قیمت خودرو در داخل موجب عدم رضایت مشتریان داخلی شده است از این رو هر گونه افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی باعث نارضایتی بیشتر در این حوزه خواهد شد.

وی تصریح کرد : عدم رقابت پذیری در این صنعت باعث ایجاد تعرفه های نسبتا بالا برای ورود خودروهای خارجی شده است بنابراین در چنین شرایطی افزایش قیمت خودرو عدم رضایت از تولیدات داخلی را به همراه داشته  و در افت فروش شرکتها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد : باید قدرت رقایت پذیری در صنعت خودرو ایران افزایش یابد در حالی است که به دلیل نبود رقابت ، تمرکز زیادی بر روی تعرفه ها صورت گرفته تا به این واسطه بازار تولید داخل حفظ شود.

وی گفت : باید با مدیریت صحیح و افزایش بهره وری ،هزینه تولید در خودروسازی ها کاهش یابد، قطعا افزایش قیمت راهکاری برای جلوگیری از ضرر و زیان و کسب سود نخواهد بود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : امروز صنعت خودرو باید در جهت جذب تکنولوژی های جدید ، افزایش کیفیت و کاهش هزینه،  تلاش بیشتری نمایند زیرا ادامه این روند موجب افزایش ضرر و زیان در شرکتهای خودروسازی خواهد شد.

کاتب تصریح کرد : با رفع تحریم ها و محدویت برای واردات قطعات ، خودروسازان می توانند به سهولت بر روی بحث کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده اقدامات گسترده تری داشته باشند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"