کد خبر: ۳۹۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

امضای 190 تفاهم نامه پس از اجرای برجام در بخش صنعت،معدن وتجارت

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام گفت که باهدف رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای 24 کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است.

مهندس محمدرضا نعمت زاده  در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت ها و ظرفیت ها» که با حضور وزیر امور خارجه،سفرا و نمایندگان خارج از کشور  در محل وزارت امور خارجه برگزار شد ، با تشریح اولویت های همکاری اقتصادی و تجاری با کشورها، به برشمردن دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور پس از اجرایی شدن برجام پرداخت.

وی افزود: افزایش امیدواری برای سرمایه گذاران و در نتیجه رشد اقتصادی و اشتغال در کنار قابلیت برنامه ریزی و افزایش بهره وری صنعتی از جمله آثار مهم برجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام سفر 791 مقام دولتی صنعتی و تجاری خارجی به همراه 2 هزار و 45 شرکت خصوصی به کشور اظهار داشت: فقط در بخش صنعت، معدن و تجارت حدود 190 تفاهم نامه با شرکت های دولتی و غیردولتی خارجی به امضاء رسیده است.

نعمت زاده گفت: پس از اجرایی شدن برجام مذاکرات فشرده برای پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت شتاب بیشتری گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور رصد تحولات اقتصادی و بازرگانی کشورهای هدف، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای 24 کشور رایزن بازرگانی تعیین و اعزام کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان چشم انداز همکاری های بین دو وزارتخانه، هم افزایی هرچه بیشتر برای تسهیل ارتباط تجار و سرمایه گذاران خارجی بویژه ایرانیان مقیم خارج با نهادها و بنگاه های اقتصادی داخلی را خواستار شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"