کد خبر: ۳۹۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، هر چند این روزها شرکتهای خودروساز خبر از رفع رکود از بازار می دهند اما بسیاری از فعالان بازار معتقدند که اوضاع بازار خودرو مدت زیادی است که هیچ گونه تغییری نداشته و همچنان با رکود دست و پنجه نرم می کند به طوری که اخیرا یکی از اعضای اتحادیه نمایشگاه داران اتومیبل تهران از تعطیلی بیش از 50 نمایشگاه خودرو از ابتدای سال خبر داده است.

امید نمایشگاه داران اتومبیل ناامید شد

به گزارش خبر خودرو ، هر چند این روزها شرکتهای خودروساز  خبر از رفع رکود از بازار می دهند اما  بسیاری از فعالان بازار معتقدند که اوضاع بازار خودرو مدت زیادی است که هیچ گونه تغییری نداشته و همچنان با رکود دست و پنجه نرم می کند به طوری که اخیرا یکی از اعضای اتحادیه نمایشگاه داران اتومیبل تهران از تعطیلی بیش از 50 نمایشگاه خودرو از ابتدای سال خبر داده است.

فعالان بازار خودرو در حالی به امید رونق در بازار ، روزها را سپری می کردند که موضوع اعلام نرخ جدید خودروها تا حدود زیادی این امید ها را ناامید کرده هر چند با وجود موافقت شورای رقابت برخی از شرکتها همچنان افزایش قیمت ها را اعمال نکردند اما  پیش بینی می شود تبعات روانی ناشی از افزایش قیمت ها ، بر رکود بیشتر بازار دامن بزند.

یک فعال بازار خودرو با اشاره به تداوم رکود در بازار خودرو اظهار داشت : این روزها تنها صحبتی که در نمایشگاههای خودرو مطرح نیست مساله خودرو و خرید و فروش و معاملات است به طوری که رکود شدید بازار موجب تعطیلی و تغییر شغل بسیاری از نمایشگاه اران اتومبیل شده است.

مصطفی زمانی افشار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :  تصمیم اخیر شورای رقابت و افزایش قیمت خودروها نیر تاثیری بر بازار خودرو نداشته و بازار خودروهای داخلی همچنان با سکون در خرید و فروش روبرو است.

وی تاکید کرد : هر چند با تعیین تکلیف قیمت ها توسط شورای رقابت ، متقاضیان خرید از بلاتکلیفی خارج شدند با این وجود امیدی به روزهای آتی بازار خودرو نیست و بعید است در هفته های آینده نیز شاهد تغییری در بازار خودرو باشیم.

وی همچنین در خصوص قیمت خودروهای داخلی گفت : هم اکنون بازار خودروهای داخلی تا حدودی با ثبات قیمت همراه است چنانچه در هفته های اخیر نوسان چندانی در قیمت ها رخ نداده است.

وی با اشاره به امیدواری فعالان بازار به بازگشت رونق به بازار خودرو ، خاطر نشان کرد : البته با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان ، مسلما بازار خودرو شرایط گذشته را داشته و بلکه با رکود بیشتری روبرو خواهد شد .

این فعال بازار خودرو در خصوص بازار خودروهای وارداتی تصریح کرد :  هم اکنون قیمت خودرو در بازار وارداتی ثابت است ضمن اینکه به دلیل کاهش تقاضا ، در این مدت تغییری در قیمت این خودروها صورت نگرفته است .

زمانی افشار تاکید کرد : به جهت تداوم رکود هیچ گونه پیش بینی در خصوص بازار خودرو نمی توان داشت مگر آنکه دولت سیاست هایی را اتخاذ نماید تا بازار خودرو از شرایط فعلی خارج شود

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"