کد خبر: ۳۹۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

دولت باید توسعه خطوط ریلی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به تعبیر برخی از نمایندگان ، بدشانس ترین نماینده ها، نمایندگان دوره نهم بودند به این جهت که دولت اراده ای بر تکمیل پروژه های عمرانی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین امیری کهنوج در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: کمبود اعتبارات بودجه، پایین بودن قیمت نفت و تحریم ها دلایل اصلی عدم تکمیل پروژه های عمرانی بوده که باعث توقف این پروژه ها شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان به طور جد پیگیر تقاضاها و انتظارات مردم در سراسر کشور بوده و هستند اما اجرای کارها به دست دولت می باشد و متاسفانه در این زمینه هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین امیری کهنوج در ادامه افزود: بحث نظارت موضوع دیگری است که مجلس نهم در آن ورود داشته و حدود 8 گزارش از کمیسیون اصل 90 در صحن خوانده و فرستاده شده است. در کل مجلس نهم بر اساس گزارش مبسوطی که رییس مجلس در صحن مطرح نمودند مجلس موفقی بوده ولی مشکل این است که توقعات مردم اجرای صحیح قوانینی است که مصوب و اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت امیدواریم مجلس دهم بتواند با هماهنگی دولت کارها را پیش ببرد، خصوصا در مسائل عمرانی که نیاز مردم است خصوصا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اقداماتی انجام پذیرد.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بحث لزوم توسعه خطوط ریلی بیان کرد: مترو و خطوط ریلی بحثی است که در دنیا جایگاه بالایی دارد، به طور مثال مترو مسکو که بعد از جنگ جهانی دوم راه اندازی شده و در هر 50ثانیه یک قطار حرکت میکند و همه شهرهای این کشور مترو دارد، متاسفانه در کشور ما این معضل وجود دارد که هنوز پایتخت به طور کامل در زمینه خطوط ریلی تکمیل نشده و ناقص است و کلانشهرها فاقد خطوط ریلی می باشند که این موضوع ضعفی جدی است که باید جبران گردد.

وی در ادامه افزود: شهرداری ها باید بحث توسعه خطوط ریلی را در اولویت کارهای خود قرار دهند و همچنین دولت نیز باید جایگاه ویژه ای برای این امر در نظر داشته باشد لذا ضروری است که هماهنگی چند جانبه صورت پذیرد تا این مشکل با سرعت بیشتری حل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین امیری کهنوج اظهار داشت: این موضوع که چنانچه سازمان یا ارگانی کاری را انجام می دهند و نتیجه کار به نام آنجا ثبت می شود این روش اشتباه است و به عنوان یک ضعف محسوب می شود. شهرداری کارهای خوبی در زمینه توسعه شهری انجام داده و باید از سوی دولت حمایت شود ولو اینکه نتیجه کار به نام شهرداری ثبت شود چون این کشور متعلق به همه است و فقط متعلق به دولت نیست.

وی اذعان داشت: دولت نهم در بحث مسکن مهر علاوه بر ضعف ها، توفیقات خوبی داشته ولی در مقابل دولت دهم درصدد این است که این امر را ضعیف جلوه دهد و آن را بکوبد و همینطور بحث یارانه ها که از 100درصد، دولت فقط 30 درصد از سهم هر نفر را می پردازد و 70درصد آن صرف مخارج می گردد با این حال دلیل اینکه دولت در برخورد با این موضوع ناراضی است، چیست؟ این موارد مشکلاتی است که وجود دارد و تازمانی که این نگاه ها تغییر نکند این مشکلات همچنان وجود دارند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"