کد خبر: ۳۹۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

مجلس دهم بستر حمایت از خودروسازان داخلی را فراهم می کند

به گزارش خبر خودرو، نماینده ارومیه در مجلس دهم  گفت : صنعت خودرو ایران قابلیت این را دارد که به قطب خودروسازی در خاورمیانه تبدیل شود.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در ایران به عنوان صنعتی مادر محسوب می شود ، اظهار داشت : اشتغالی که هم اکنون به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خورو و قطعه سازی کشور ایجاد شده همگی از اهمیت این صنعت حکایت دارد.

وی افزود : امروز صنعت خودرو  بیش از 200 هزار نفر اشتغال را در بخش های مختلف قطعه سازی کشور ایجاد کرده است از این رو  این صنعت سرمایه کلانی برای کشور محسوب می شود.

وی گفت : قطعا ایران می تواند به عنوان قطب خوروسازی در خاورمیانه مطرح شود ضمن اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم نیز باید با راهکارهایی زمینه و بستر لازم جهت حمایت از خودروسازان و تولید داخل را فراهم نماید .

وی تصریح کرد :  انتظار می رود با فراهم شدن بستر های لازم جهت حمایت از تولید داخل و اختصاص وام هایی با  بهره های پایین و از سویی پرداخت بدهی شرکتها تا حدودی مساله سرمایه در گردش خودروسازان حل شود .

وی تاکید کرد : خودروسازان باید کیفیت تولید را افزایش داده  و در جهت کاهش قیمت خودرو نیز تلاش نمایند تا کلیه اقشار جامعه امکان خرید و استفاده از خودروهای داخلی را داشته باشند.

نمایندگان مردم ارومیه در مجلس  دهم همچنین بر لزوم نظارت و کنترل بر واردات خودروهای خارجی پرداخت و تصریح کرد :  با ورود خودروهای خارجی بدون  ارائه خدمات پس از فروش قطعا کشور تبدیل به گورستان  خودروهای خارجی  خواهد شد از این رو ضرورت دارد تا با حمایت دولت و مجلس چندین برند معتبر و جهانی در ایران تولید شود و تنها در این راستاست که تکنولوژی تولید انتقال داده می شود نه اینکه قطعات وارد و جریان مونتاژکاری ادامه یابد.

قاضی پور با اشاره به اینکه رکود مطرح صرفا مربوط به بازار خودرو نیست ، اظهار داشت : امروز در تمامی بخش های اقتصادی و تولیدی کشور شاهد رکود را شاهدیم ،  زمانی که عدالت رعایت شود و حقوق افراد به طور یکسان و منطقی پرداخت شده و معیشت مردم حل شود ؛ طبعا اوضاع بازار خودرو نیز تغییر کرده و با تحرک قابل توجهی روبرو خواهد شد.

وی همچنین در خصوص قیمت گذاری خودرو گفت : با عرضه خودروهای متنوع و ایجاد رقابت پذیری در بازار خودرو تبعا آزادسازی قیمت خودرو نیز مشکلی را در جریان بازار ایجاد نخواهد کرد  بلکه موجب تحرک احتمالی در بازار نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان نباید از انحصار موجود سوء استفاده نمایند ، افزود : با رفع رکود از بازار خودرو ، خودروسازان باید مراقب قیمت ها باشند و با هر گونه رونق در بازار عرضه و تقاضا ، قیمت ها را افزایش ندهند بلکه در راستای ارائه خدمات بهتر، نسبت به تغییر در قیمت ها اقدام نمایند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"